livskvalitet, brownies och allmänt måndagstråk

Jag blev väldigt inspirerad av Elins inlägg om livskvalitet. Och jag ska vara lite fräck och lägga ut hennes lista om vad som kännetecknar livskvalitet för henne. Jag lägger ut den, för jag kunde ha sagt det bättre själv:

* Att ha sin familj (eller sina familjer) med all den trygghet och glädje som det innebär.
* Att orka ta sig upp för rätt många trappor, gå rätt många mil och ta sig runt för att se och uppleva.
* Att få sova gott på nätterna och äta god mat man mår bra av.
* Att få andas frisk luft, känna solen som en varm hand om ryggen och springa i riktiga sommaråskväder.
* Att känna lust att se och lära sig nya saker och att hela tiden vilja vidga sina vyer.
* Att vara omgiven av människor att diskutera och fundera tillsammans med och lära känna.
* Att få lägga tid och kärlek på sina små projekt och se dem växa och bli riktigt bra.
* Att gråta ur sig smärta för att sedan kunna känna stor uppskattning över att få skratta och le.
* Att känna att ens liv har någon slags mål och mening och att det glädjer någon annan än en själv.
* Att få vakna varje morgon och känna sig älskad, stöttad och ompysslad och redo att älska, stötta och pyssla om.
(Elvan är en bonus: Att få de där tysta och helst ensamma stunderna man bara kan dela med sig själv.)

Jag var bara tvungen att lägga ut din lista Elin, jag tycker den stämmer så attans bra.


Idag har jag dammsugit huset. Det behövdes. Våran dammsugare är paj så det har inte blivit av tt man har gjort det, fick akutlåna mammas. O sen har man varit mestadels ute dom senaste dagarna och grejat i trädgården, det har ju varit bra väder så vi passade på att klippa gräs och städa uteplattorna med högtrycken. Det gjorde STOR skillnad, eftersom dom var så gott som gröna av mossa och ogräs.
Kaj är nu och jobbar. Han fick börja klockan två idag för hon som skulle haft dagspasset var sjuk. Så jag har haft sjukt tråkigt. Men fördrivit tid har jag gjort. Genom att baka Brownies. Dom är precis klara nu och dom blev jättegoda =) Första gången jag gjorde sånna, så jag är lite stolt^^ Så den som vill får komma hit o fika på brownies nu ;P
Har till och med dokumenterat detta mästerverk med kameran min:

Se så fiiina, höhö =)

Jag har faktiskt haft så boring att jag dokumenterade dagens middag med:

Det var goett^^
Och på tal om mat, så ska jag, Kaj o mamma med Kajs chef Lesa till matmässan i Göteborg på Onsdag. Jättekul att hon frågade just oss om vi ville hänga med. Har ju varit på matmässa i Stockholm, och det var jädrigt kul! Man fick med sig en hel del matprover hem. Och man mådde verkligen skit efter att ha gått runt och blivit haffad och tvingad att smaka på allt möjligt i dom olika montrarna.
Klockan tre åker vi hemifrån, och sen blire nån lyxmiddag med. Skojskoj! =)
Nu ska jag se tv och sen hämta Kajsen på jobbet.
Bye!


Föresten, Grattis till Lina o Andy till eran jättesöta Vilda! Jag trodde aldrig hon skulle komma ut, haha :D

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack :D hon är underbar...lite jobbigt att knappt få sömn bara pga allt ammande men man vänjer väll sig ;) snart e det eran tur med weei..och all oro innan förlossningen och smärta under är som bortblåst när man får sitt barn på bröstet :D vi vill förresten ha brownies :P

2009-04-28 @ 11:07:18
Postat av: Elinen

Haha, vad glad jag blir att du adopterade den! =)



Och ja, jag vill ha brownies! Kan du inte stoppa några i frysen? Då kan vi mumsa på dem när jag kommer till Vara antingen i slutet på nästa vecka eller den helgen där (7-9 är det nog). Och då får vi se om det är en mage eller en bäbis jag får hälsa på! =O



Matmässa låter ju jätteroligt. Håll ögonen öppna efter tepåsar ;) Ett litet tips är att Pickwick verkar ha släppt nya (jag har i alla fall inte sett dem förut) och de finns på IKEA i Kållered : )

2009-04-28 @ 12:52:37
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0