Det är djuren som har mest vett

När jag och mamma var på coop häromdagen så läste jag i en barnbok där det stod om olika djur, bland annat så stod det att människan var det smartaste djuret. Det fick mig o tänka till, och vet ni vad? Vi är det mest osmarta som nånsin har funnits och nånsin kommer att finnas. Vi är så dumma, och puckade, bara det att vi inte vet om det själva.
Här kommer några få anledningar till varför det är så.
Varning för känsliga bilder.


  • För det första, vi förgiftar våran fina natur och förstör våran enda planet med en mängd olika saker. Vi tar ner grymt mycket träd och gör bla papper och virke av. Vi har uppfunnit bilen. Visst, en jäkligt bra uppfinning, men avgaserna dom släpper är extremt skadliga för naturen, och för människan med för den delen. Men va bryr vi oss om det? Det går ju snabbt o smidigt och gör oss lata. Vi tar bilen småsträckor när ma kunde ha cyklat eller gått istället. Vi nöjjesreser med flygplan som släpper ännu fler avgaser och som förstör ännu mer. Men va gör det när man kan komma till ett exotiskt land och glassa i solen några dagar? Vi river upp havsbottnar med våra fiskenät, släpper ut en massa skit i vattnet tack vare alla fartyg och båtar vi färdas runt på och gör så att det blir en massa föroreningar och orsakar död bland fiskar som lever där. Vi bygger enorma sopberg och släpper ut mängder med rök från fabriker varje dag världen över. Ska jag fortsätta? För det kan jag. Det är inte klokt (bokstavligt talat) va vi är intelligenta!


Vi äter oss till döds! Damn right att vi gör. Vi tjatar om alla dessa hjärt och kärlsjukdomar som härjar. Jag är ledsen men slutar vi inte få dom unless vi inte gör något åt all skräpmat som folk mölar i sig. Människan har skapat den farligaste födan ever, och den tar faktiskt död på folk. Men vi är så dumma att vi äter det ändå och sen sitter vi där med sjuklig fettma och blodkärlen fulla med skit. Allting blir ju en enda ond cirkel. Så länge mcdonalds och likande finns kvar, så kommer vi fortsätta dö i förtid. Faktum är att vi är den generationen som troligen kommer att dö före våra föräldrar, och det är tack vare vad vi stoppar i oss. Intelligens på hög nivå ;D


  • Men detta är nog det värsta av allt. Och det som gör mig så grymt arg och upprörd. Vi är inte bara enormt dumma, vi är dessutom dom mest grymma djuren som existerar. Jag sökte på djurmisshandel. Och dom bilderna jag såg, var de mest hjärtskärnade jag någonsin sett i hela mitt liv. När man ögnande igenom dessa bilder så skämdes man över sin ras och vad vi egentligen är kapabla till. Vi har övertaget över all världens djur och vi kan behandla dom precis som vi känner för. och det finns sannerligen folk som inte kan ha en enda känsla i kroppen. FY FAN säger jag bara, vi har hobbies som går ut på att döda för nöjjes skull. Vi flår oskyldiga djur levande för deras päls så att vi ska kunna tillverka exklusiva pälsjackor och skinnskor, skinnklädslar osv. Vi plågar fåglar för deras dun så vi ska hålla oss varma på vintern med våra dunjackor och sova gott om nätterna med duntäcken. vi utrotar och förstör djurens hem. vi sätter upp deras huvuden på väggen och stoppar upp dom som prydnad. Vi skaffar så kallade husdjur, och visst finns det måååånga som älskar dom och tar väl hand om dom och ger dom trygghet. Men så finns det dom som slår dom, svälter dom till döds, och ger dom det sämsta liv ett litet djur kan få. Och vad har dom gjort oss? inte ett skit. Dom förtänar inte den behandlingen. Vi sätter vilda djur i bur och hagar. Alla har väl sett djurpolisen på tv nångång? Där finns många fina exempel på djurmisshandel. Ännu ett exempel på människans otroliga intelligens.
    Och ja, vi massdödar djur och bygger väldiga slakthus dör vi helt kallt döda oskyldiga djur, hänger upp dom i taket i långa rader och sedan styckar dom, förpackar delarna och skickar ut affärerna för kunder att köpa. Visst, det är ju normalt tänker ni, men tänker on det vore tvärtom. att korna sköt oss i huvudet, styckade oss och sålde till allmänheten. Rätt sjukt va?
  • om inte detta vore nog, så är vi jäkligt bra på att kriga också. Mördar varandra, spränger oss i luften, tillverkar vapen och förstör världen över. Klyftigt värre. Vi orskakar lidande i alla former, torterar, mördar. Av våran art finns det så många idioter, att det inte går att mäta med dom stackrs djuren som tvingas leva bland oss. Det är faktisk vi som har förstört deras hem, inte tvärtom. Så hur mycket ni än må tro att vi är dom smartaste,, så är det fel. Vi kanske kan bygga skyskrapor, skriva, läsa och allt det där. Men smarta? nää. Det är vi som driver oss till världens undergång. Ingen annan. Ja. Jag blev lite skrivgalen när allt detta flög i mig. Sorry för det. Men jag tycker det är så jävla sant bara!
Tvärtombilder.





Dagens filmklipp.
Jag följer mitt tema och visar en film som handlar om djurplågeri.
OCH FÖR DEN SOM ÄR KÄNSLIG SKA INTE TITTA!

Jag tycker det är så hemskt, det skär i hjärtat på mig. Men jag vill visa detta
för att folk ska förstå hur det egentligen går till.
Tänk på det nästa gång du köper äkta päls eller skinn. Det är någon som har fått lida
för din skull.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Om ingen gör nått åt saken. Eller ja, om inte VI alla på jorden gör nått saken så kommer jorden gå under 2012! Så äre, en ny tid för människan kommer då! Så stoppa miljöförstörningar och djurslakt och försök älska mer i världen. Då överlever vi!



Skit bra skrivit gumman min ! <3

2009-08-26 @ 11:39:22
Postat av: Lindali!

Älskar att läsa dina texter om dina tankar...rikgit bra skrivet!

2009-08-27 @ 11:38:48
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: 3rnst

http://www.youtube.com/watch?v=Bu3wkQIn0cs

Det inlägget får mig att må illa!

Känsliga tittare bör inte titta alls, jag är inte så känslig av mig men detta tar nog priset.



Bra skrivet Jennie, håller med du :*

2009-08-28 @ 17:43:51
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Lindali!

mm ja de är ju så...men de alldra värsta är ju de vuxna föräldrarna som (tillåter) att barnen blir tjocka o överviktiga...ser dom inte att dom sakta men säkert tar livet av sina barn?!! De gör mig så förbannad att ja skulle kunna gå fram o säga det till dom....usch! Japp de är gött me lite semester...och väldigt kul att ja o killen kan göra massa saker tillsammans-de stärker ju förhållandet nnu mer =) hur är de med dig o dibn familj då?kramkram

2009-08-29 @ 13:20:14
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Andrine

de gjorde riktigt ont.. haha nära på att tårarna kom på mig.. :S När kommer nästa blogg uppdatering då??? hahaa... de är bara jag som tjötar lr??? :P

2009-08-29 @ 20:55:28
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ursch det är så hemskt.... :(

2009-08-30 @ 20:13:37
URL: http://jesshicka.blogspot.com
Postat av: sandrew

Gud vilket gripande inlägg.. Du har så rätt.. fick nästan lite ont i magen.. Men väldigt bra skrivet iaf.. hoppas allt e bra för övrigt.. pösssar

2009-08-30 @ 22:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0