lite duktig är jag

roligt att folk reagerade på min text jag knåpade ihop i inlägget innan. Det kanske låter som att jag tror att jag är perfekt, men det är jag ju självklart inte. Jag bidrar ju jag med, med att köra bil och allt de här. Men en sak jag gör ändå och det är att jag källsorterar så mycket jag kan. Jag sorterar plast, papper och metall och lämnar in för återvinning på ragn sells. Jag försöker köpa så mycket ekologiska varor som möjligt, dels för att slippa få i sig besprutningen och dels för att bidra till en bättre miljö. Jag handlar mycket fairtrade, och med det menas att man bidrar till den odling där dom har förbättrade arbets och levnadsvillkor för dom antällda, barnarbete motverkas, och människorna som arbetar dör inte av den besprutning som dom annars arbetar runt varje dag.
Jag försöker även köpa varor av återvunnet material, typ toapapper. och självklart pantar jag alltid flaskor o sånt.
Ja, jag försöker iallafall.
Och sen vill jag påpeka att det jag tog upp med maten. självklart äter jag ju på sådana ställen själv ibland, men absolut inte så ofta som många andra.
När vi käkar på restauranger brukar jag för det mesta ta en sallad, eller en salladsrulle. För jag tycker det är gott och är ett hälsosamt alternativ. Och nej jag bantar inte, jag försöker hålla en sund livsstil och jag trivs med det. Och föresten så är inte banting och en sund kost samma sak. Folk som bantar trycker i sig en massa bantingspiller eller nutrilett och tror att det är jättebra och sen när dom gått ner sina kilon ja då fortsätter dom i samma fotspår igen och börjar äta som alltid. Att ha en sund syn på mat är en helt annan sak. faktiskt. Det är bara inte alla som vet vad mat faktiskt har för inverkan på kroppen. bara för att det inte märks för tillfället så nog sätter dom sina spår.

hur som helst, Söndagen den 23:e Augusti var det dop för min lilla Felicia. Hon döptes i Vara kyrka och efteråt var det kalajs på Huttla Kvarn. Och det var riktigt trevligt :) Huttla är verkligen ett jättefint ställe o hyra när man har
sådana evenemang. Får väl bli o hyra det igen när det blir giftemål i framtiden med :P
bilder från dopet finns under den 23:e augusti på min bilddagbok






dagens filmklipp får bli på självaste Björn. Jag o Angelica garvade ihjäl oss
när vi såg detta första gången. haha. Han är för skön!

Kommentarer
Postat av: Andrine

hahaha de är aldrig fel o ha sängen för sig själv ibland.. bara i bre ut sig... hehehehe.... :)

2009-08-31 @ 20:32:10
URL: http://andrineljungzberg.blogg.se/
Postat av: gabi

filat! men jag hade det jattestressigt! lovar att komma under nasta sverige resa sa vi far ta oss en rejal gose dos! puss

2009-09-01 @ 18:23:43
URL: http://mrsvirdee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0