idag äre en vecka kvar till jul!

I eftermiddags ringde mamma och sa att hon hade en massa julmat över från julbordet dom hade på Varabostäder igår, så vi va välkomna att komma och äta. sagt och gjort och nu sitter jag här, fullproppad, jättemätt, och nästan lite illamående.
En massa massa mat, janssons, omeletter, ägghalvor, julskinka, vörtbröd med ost, senapssill, risalamalta, pepparkakor, julgodis och julmust. Och då självklart tyoiskt mig, tro att jag tar jättelite av varje, men ändå fylls hela tallriken med råge, så jag blir proppmätt, och sen måste jag ju bara ha risalamalta på det och godis trots att jag är supermätt.

Lyckat, jag som har tänkt att börja leva lite nyttigare och motionera mera! De där med motion går ju riktigt bra, är ute och går en gång varje dag, och simmar nån gång i veckan. Har levt som en riktig soffpotatis dom senaste åren och jag hade glömt hur skönt det är, och hur bra det känns efter att ha tränat och ätit bra. Det gör sån skillnad.

Så det funderar jag på som nyårslöfte, börja träna regelbundet och sluta med diverse onyttigheter.
Men nu äre ju som sagt juletider så då får man vräka i sig tycker jag :)

 

I övrigt hare väl inte hänt nå vidare värst mycket, gjorde egen puré till Flisison och den var riktigt uppskattad, vilket gjorde mig riktigt glad :) Hon tyker inte om med varken kött, fisk eller kyckling så jag gjorde den på potatis, palsternacka, ärtor och morötter och det gick hem. :) Får väl försöka göra egen mat med nån form fisk, det kanske smakar bättre med hemlagat ;)

Nu ska jag kika på tapeter, har lånat hem tre stora pärmar, tänkte tapetsera om i Flisans rum med nåt fint, dom hon har nu är ju inte direkt "söta" i ett barnrum.


Kommentarer
Postat av: Karina

Vad kul att hon ålar med nu :D det går så fort allting. Visst va skorna söta :)



Kul att tapetsera om :) får hoppas ni inte blir utkastade eller nått snart skulle ju känna surt när man gjort fint. Har ni kollat va eran hyresvärd säger om tapetsering? :)

2009-12-18 @ 13:14:13
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: sandrison

Gode tid va hungrig jag blev när ja läste detta :P

Ja flisan e så duktig så.. e så kul att ja är med så ofta o ser när hon utvecklas.. Lilla Flisison :P

Vi får dra colorex oxå o titta tapeter, eller är det därifrån du har fått pärmar?? pöss pöss pösssss :)

2009-12-18 @ 13:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0