Nju jer!

Jahapp då vare snart nytt år. igen. fattar inte att tiden kan gå så jädrans fort bara! ;O Vet att jag tänkte sist, att nu äre ett helt år kvar tills det blir jul, nyår och hela den biten. Man ska hinna med en vår, sommar och höst, och nu är det gjort, som en vindpust har tiden bara flygit iväg, det är knappt man hinner med längre.
Det får mig o tänka på de jag skrev förra nyår:

Då har man plöjt sig igenom ytterligare 365 dagar, eller 12 månader till i livet. Tiden går så fruktansvärt fort att det nästan börjar kännas lite skrämmande, vart tar alla dagar vägen? Tick tack säger klockan och flyttar oss framåt i tiden och det finns inget vi kan göra åt det. Ingenting kan vi få ogjort utan får leva med både saker man ångrar, saknar, önskar att man hade gjort när det är för sent, osv. Livet har ingen återvändo. Och det är det som skrämmer mig, man tycker att tiden går så fort hela tiden, vad tycker man inte då när man sitter som nybliven pensionär om sisådär 40 år? då tycker man nog inte bara att tiden har gått fort, utan att hela livet bara har sprungit iväg på bråkdelen av en sekund. Man borde göra något av det innan det är försent. man säger att man har hela livet på sig, men är det verkligen så mycket tid som man tror att man har på sig? Jag har iallafall kommit underfund med att livet är för kort för att slösas bort, och man borde ta till vara på varje litet ögonblick för det kommer aldrig tillbaka. Faktiskt, aldrig mer.
Ta ingenting för givet , och framför allt, det du alltid har drömt om att göra, gör det.

Det finns ju en lite poäng där.
Och som vanligt får jag väl sammanfatta mitt år. Vad har hänt?

  • Har fortfarande lyckats behålla mitt körkort, och mitt rosa kort firar nu 1 år och snart 9 månader. Ingen en krock, ingen olycka, dock en poliskontroll som gick bra ;)
  • Och jag var ju som alla vet gravid halva året nästan, och i Maj föddes min lilla Flicka Felicia. Det bästa som någonsin hänt mig och årets största och mest lyckliga stund!
  • Kaj går även och blir morbror åt Lina och Andys söta lilla dotter Vilda, som förövrigt bara är en månad äldre så gissa om dom kommer få roligt när dom blir lite äldre!
  • Sen har jag ju jobbat en hel del i början av året på Bistro som servetris. Fick dock sluta i början av April då min mage blev för stor ;P
  • Jag har fyllt 21, och har väl sen sist jag skrev knappt satt min fot på systemet än.
  • Jag har tagit min "fotokarriär" på en lite högre nivå och fotat modellbilder på Angelica. Inget seriöst dock men de va roligt och det blev bra :)
  • Har haft dop också givetvis, kanske borde nämnas. Flisan döptes i Vara kyrka till Felicia Karina Johanna Himmerman.
  • Jag har träffat en vän för livet, Sandra såklart :) Och de är såklart värt att nämnas för det är jag superglad för!
  • Har fått reda på den otroliga nyheten att min kära barndomskompis ska gifta sig! Och självklartr kom det en liten tår, för man tänker gärna tillbaka på tiden när vi var små, och fortfarande hade en massa bus i kroppen, och alla otroliga ideer vi sprudlade. Ja en massa härliga minnen, det känns lite svårt och förstå att vi har blivit så stora nu, jag har barn och Elin ska gifta sig. Grattis "bestis" :)
  • Angelica har fyllt 20, vilket innebär att vi har varit vänner i 20 år nu. och det är inte dåligt :) Har ju ändå en hel del i bakfickan du och jag, och jag ska säga dig, skulle jag börja dra upp minnen här nu skulle jag aldrig kunna sluta, det är ju tur att du har en bok med många utavdom uppskrivna :)
  • Flisan har firat sin första jul och snart sin första nyår.
Har jag missat något? Det har jag säkert ;P

Så, nyår då. Va ska ni alla hitta på?
Vi ska nog efter lite funderingar åka till mamma, och förhoppningsvis fira lite med pappa och familjen, det hade varit mysigt. Så det blir nog att gå fram vid tolvslaget och titta raketer, och Flisan får använda sina hörselkåpor för första gången ;)
Skulle ju egentligen varit hemma, med några vänner, ätit lite och skjutit egna raketer, men det fanns väl annat som lockade, o de är väl inte så roligt att sitta hemma själva så vi får åka som sagt åka till mamma men det blir väl trevligt det med. Jag hade nästan sett fram emot lite middag på hemmaplan så jag känner mig inte så taggad längre men det blir nog bra i slutändan :)
Nu får jag sätta fart med nåt vettigt, Flisan har sovit länge nu så man får passa på att greja då ;)

Här kommer lite pix från jul med:


fadder Angelica kom dagen innan i julstöket och
lämnade sina julklappar till Flisan och hon fick
massa fina saker!


Vi äter julfrukost hos mamma och
Flisan får smaka på julgröt :)


jag o Flisan öppnar julklappar hos mormor


Vi öppnar julklappar hos morfar. Flisan har fått en
fin mössa av morfar :)


också kom tomten med.. Och han va rolig :) tomten kom också till
mormor men har inga kort, bara film på honom ;P


Familjen<3


på juldagen begav vi oss till falköping o firade med flisans farmor,
farfar, faster Lina, Kusin Vilda och Andy :) Har busar och nästan äter
dom upp sina klappar ;)


och sen, gott nytt år te alla :D

Kommentarer
Postat av: Andrine

har inte spelat ännu... de börjar inte förrän kl 20... Japp jag hör av mig isf.. vet inget förrän vi flyttar... :P

2009-12-30 @ 17:47:07
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: din syster

åhh ja börja gråta när ja läste detta, vi va små nyss å nu ska du ta hand om ditt älskade barn är så lycklig. vi gick i tråvad du å ja du sa att du skulle skaffa hus famij å barn du ville ha en dotter ja skulle bli fadder. syster vi lyckad ja sa att ja skulle bli lycklig vill ha nån som brydde sig om mig ja lyckades ja vet vad kärlek är. att de inte blev dom vi trodde spelar ingen roll för vi har varandra. men du vårat körkort är två år snar baby ;)

2009-12-30 @ 19:04:40
Postat av: Linda

Oj du har hunnit med mycket på ett år du, inte undra på att året har gått fort som tysan ;p

Får nog oxå ta o göra en sån lista så man verkligen inser hur mycket man hinner göra på 12 månader!



Gott nytt år!

2009-12-30 @ 22:17:01
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Karina

Tycker också att tiden gått vansinnigt fort men det är nog mycket pga att man fått barn och mycket har hänt :) Vilka fina bilder från julen.



Massa kramar från oss och gott nytt år!!

2009-12-31 @ 18:26:26
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: 3rnst

Jo det är så.. Dom gångerna jag ska sova mer än en natt lyser det om deras ögon ^^

2010-01-01 @ 16:59:24
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Karina

Aha trevligt :) det är mindre kul att släpas runt på mellandagsrean när man är liten hihi.

2010-01-01 @ 17:25:59
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: sandrew

ÅÅ va söt du är.. Jag är oxå väldigt nöjd att ja har hittat dejj :P tänk att man kunde hitta en vän som har alla kunskaper man letat efter...<3<3<3<3<3<3

2010-01-01 @ 21:48:24
Postat av: Elinen

Det var alldeles för länge sedan jag var inne här så jag har inte läst det här förrän nu! Ja, tiden går fort... Men jag tycker nog att vi fortfarande har bus i kroppen och sprudlar av otroliga idéer! =P

Längtar tills bröllopet av så många anledningar och en av dem är att få träffa er. Visa er vårat hus och våran stad =D Jag har tjingat gäststugan åt er ;) Kram kram!

2010-01-08 @ 15:14:55
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0