Kaffe Himmerman!

Jag tror jag inleder med ett vrål o skriker AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJH! För jag har så fruktansvärt ont i magen, sådär ont att jag får huvudvärk och yrsel och bara skakar. Det är en riktig pina att både stå, sitta och ligga. Jag blir så less, jag som hade tänkt o pyssla med så mycket. Nu kan jag bara sitta här o hoppas att det går över.
Och till min fasa har jag kommit på att det är mina älskade kiwisar som orsakar sådan smärta. Varje gång jag mumsa i mig en kiwi blire såhär. Damn! Jag som älskar kiwi =( Och jag har massa kvar i kylen som jag får ge bort nu då. Suck.

Igår jobbade jag kväll på Bistro. Och eftersom jag inte är hajj på varken spritsorter eller olika drinkar fick i uppgift att göra en Drambuie med kaffe. Så susan ställde fram ett litet likörglas, kokade en skvätt kaffe och baf mig mäta upp 4cl likör (Drambuie) i glaset. Sen när kaffet var klart hällde jag förstås i kaffe i likörglaset. Nejnejnej! ropade Susan när hon såg mitt misstag, och förklarade för mig att man skulle ha kaffet i en kopp bredvid! Lesa kom fram och började asgarva åt mig och sa att jag skulle ge den till min mamma (för hon, kaj och putte var där och tog sig var sin öl). Mamma fick den, och hon totalälskade den! Putte och Kaj smakade med, och dom tyckte det var kanongott. Så dom sa till Lesa att vi skulle börja sälja den kombinationen också. Och det tyckte Lesa med^^ Så vi alla kom fram till att denna drink är en "Kaffe Himmerman", uppkallad efter klantarslet som inte kan blanda drinkar ;D

Också vare bestämt att det blir en IKEA tur nästa helg. Jag längtar redan! Det kommer bli jag, Kaj, Farmor och Bengt. Så vi ska göra så att vi åker med farmor efter jobbet på fredag till färjelanda där Bengt bor och sova där över natten, och åka på Lördagen till Ikea o shoppa =) Har ett presentkort som ligger o väntar på att bli upphandlat. ^^


OCh för att avsluta med något tänkvärt innan jag lämnar datorn för ett tag. Baserat på händelser ifrån inatt, och även andra tillfällen. Jag pratar om Alkohol, och effekterna och följderna människan får av att dricka för mycket av skiten.
Jag känner bara att den håller på och ta över oss och för det mesta, så har den inte gjort annat än o skadat. Och jag börjar bli så trött på alla som bara ska hänga och supa ner sig helgerna igenom, som inte har något vettigare för sig än o bara dricka och dricka och dricka. Jag menar förstås inte alla, men jag menar för alla dom som verkligen inte kan se några andra alternativ en helg, eller som inte kan hantera den som den borde hanteras. Jag har varit med om för mycket, och jag hör för mycket skit och elände som kommer i samband med denna jävla drog att det börja stå mig över huvudet nu. Man blir bara så chockad när man hör hur vänner behandlas och hur vänner blir helt förvrängda från en person till en annan bara för några öls skull. Jag blir uppriktigt rädd, det är helt sjukt att man kan låta det ske och sen bara fortsätta på samma spår nästa helg igen.
Det är bara för mycket, när misshandel, bråk, rattfylla och polisen blir indraget.
Jag vet inte vad jag ska säga. Ärligt talat. Jag blir bara så ledsen. Ångern sitter i dagen efter och då är det för sent för att dra tillbaka klockan och göra vissa saker ogjort.
Jag måste säga att det är nu som jag mår som bäst. Jag är inte ett dugg intresserad eller läskad av att dricka något alls. Jag tycker det är så fruktansvärt skönt och bara slippa. Jag tycker det är så fruktansvärt skönt att slippa alla bakfyllor och ångesten man får ibland. Det känns bara så himla bra.
(Jag menar inte att jag är emot alkohol. Men ibland känns det som att det är det enda som cirkulerar o folks huvuden numera. Det känns bara som att det är samma visa hela tiden.)
Jag har anledning av vara less på det. det har jag faktiskt.



Kommentarer
Postat av: gabriella

Mycket bra skrivet.

Och precis som du säger.. Man ska kunna kontrollera det. Man kan ju ha kul ändå!! Älskar dig min gos!!!

2009-01-18 @ 22:46:53
URL: http://belski.blogg.se/
Postat av: Elinen

haha, jag är inte gravid men struntar för det mesta i det där med att dricka i alla fall. Jag tycker whisky är spännande och gott så jag provar gärna nya sorter men då handlar det om 3 cl åt gången och kanske var tredje månad ungefär. Senast jag var full var i alla fall för mer än ett år sedan. Och jag mår toppen! Min kropp och mitt psyke har aldrig varit gladare på mig. Så underbart att slippa all ångest =)



Sedan vill jag säga att bloggen har blivit superfin också. Du kan verkligen det här! Det kanske vore nåt för dig att lära dig hur man gör hela hemsidor? Du hade kunnat göra så grymt snygga sådana ju!

2009-01-27 @ 18:57:17
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0