Släkten är värst?

Må dig allting lyckligt gå
och du
riktigt njuta få
alla livets små behag
ljusa som en sommardag


Jag var ute och städade och gjorde i ordning i garaget idag. Då hittade jag några lådor med mina gamla prylar i, sen många år tillbaka. Bland annat ett block med en mycket gammaldags pärm runt.
Det är ett block som min mormor började skriva i till mig när jag var liten. Hon har skrivit små dikter lite här och där, och noterat lite dagbok från när jag brukade vara där som liten. Runt alla texter har hon satt klistermärken på änglar, svalor, hjärtan m.m. Dikten där uppe stod i boken.
Det stod att mormor gjorde en tågtårta till mig på min ettårsdag och att det skulle bli en tradition.
Det blev aldrig det.

Jag önskar jag hade bättre kontakt med henne. Alla vet ju att hon är lite speciell, har alltid varit det och kommer alltid vara det. Menj ag blev så rörd när jag hittade boken.
Vi träffas ju så sällan. påsk, födelsedagar, jul, midsommar. O knappt det längre.
Man ska ta vara på den tiden man har. För förr eller senare kommer det vara för sent, och då sitter man där och undrar vart alla åren tog vägen?
Jag har väl aldrig riktigt tagit hand om min familj på det sättet man borde. Har varit elak, ljugit, hatat, hellre varit någon annanstans än där just dom är.
Och jag ångrar det nu. För det finns inget mer värdefullt än familjen. Jag älskar er!



Fjäriln vingad syns på Haga
Mellan dimmans frost och dun
Ser du en fjäril lilla Jennie
Så var rädd om den, det är också ett liv.  / Mormor




Nu åker vi snart till Falköping. Stannar i några dagar. Är ju ledig idag och imorgon. Igen =/
Barnmorskan ringde efter att vi hade varit där på kontroll. Hon sa att jag behöver öka min dos med järntabletter. Jag som slutade ta dom när dom tog slut :S Mina blodvärden hade tydligen ändrats till de sämre. Så, vilken tur att jag har en massa spenat i frysen, som jag gjorde stuvad spenat på. Jättegott! Har nästan glömt hur gott det är! fast har kommit på att till nästa gång ska jag koka ett ägg till också. då blire ännu goare. Så nu får jag inte bara i mig en massa järn, jag blir tor o tark med^^



Kommentarer
Postat av: Elinen

Broccoli innehåller också mycket järn så det kan du också vräka i dig. Gör broccoligratäng, det är gott =D

2009-02-18 @ 11:00:29
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0