En ledig dag



Just nu sitter jag hos mamma, lite lät yrvaken och Kaj ligger och snarkar o sover här bredvid. Vi åkte hit igår kväll för mamma var grymt sugen på den sista biten köttfärspaj som vi lovade henne. (hon skulle egentligen kommit och käkat med oss när den var nygjord men hennes bil vägrade starta för henne så vi sparade en bit) Och så tog vi med havreflarn som jag o Kaj fivk ett ryck o bakade igår. Dom blev kanongoda måste jag säga! Eller, hur svårt äre o misslyckas, världens lättaste recept o moment. Jag som älskar o baka borde allt spendera lite mera tid i köket tror jag! Men är man en latgris så är man!
I vilket fall, mamma fick sin köttfärspaj och sin kakor, sen tittade vi på på en gammal VHS, filmen Seven. Den där med Brad pitt och Morgan Freeman. Jag tycker personligen den är skitbra, trots att jag höll på o somna i omgångar under nästan hela filmen, såjag missade en del. Men jag har ju sett den förut många gånger så. Det slutade med att vi kom i säng vid 3 på natten. Och jag hade verkligen glömt av vilken knakig och knarrig säng jag har här >< Knarrr sa det när jag satte mig i den. Knakknarrknarrknak sa det när vi la oss i den! Åh great tänkte jag, försök sova i en sån säng när det räcker med att lyfta ett lillfinger så låter hela sängen. Och liten o jävlig är den, och vi fick dela på ett enmans täcke. Alltså, så har jag o Kaj legat i över ett år, innan vi flyttade hemifrån, jag fattar inte hur vi kunde stå ut med det.

Idag är en ledig dag från jobbet. Jagbad om att få ledigt från klockan halv två och framåt, men dom gav mig ledigt hela dagen. "du kan ta ledigt nästa måndag och tisdag med" säger susan till mig i samma veva. (uh, jag skulle aldrig bett om 1,5 timmes ledighet om jag vetat at det skulle bli tre dagars ledighet.)
Jag har i vilket fall som helst en bokad tid på vårdcentralen vid två idag. För i måndags blödde jag från ett födelsemärke på armen. Jag ringde in och pratade med dom oh jag fick en tid direkt. I´m kinda  nervous..



Jag avslutar med ett foto taget av mig, för det var det enda roliga mamma
har på sin dator.

Bye =)

Kommentarer
Postat av: Maja

Fin bild Jennie! :D

2009-01-18 @ 22:34:25
URL: http://scabbersroom.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Taack snälla du =)

2009-01-19 @ 11:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0