Midsommar

Ja hejsan. Va ett tag sen jag skrev här. Tänkte berätta lite om hur min midsommar har varit o sånt =)
Det började ju inte helt oväntat med en massa regn, och om jag inte minns fel så åskade det lite med. Men som tur var, så slutade det lagom till att vi skulle åka till Almesåsen, Jag, Kaj och Flisen. Såklart regande det ju på vägen dit men just över almesåsen vare kanonväder. Där mötte vi upp pappa, Eivor o alla mina syskon, och Fhollen o hans familj. Vi kom lite sent så dansen runt stången var precis över, så vi gjorde inte så mycket, fikade lite o sen åkte vi. Nästa år när Flisen blir lite större tror jag det kommer bli roligare att åka dit för då är hon ju lite äldre.
Åkte efter det hem till pappa, Fhollen hängde på, (har ju blivit lite av en tradition att dom kommer på Midsommar till pappa) och käkade. O gissa om jag har längtat efter detta^^ Färskpotatis, gräddfil med gräslök, o sill. Mmm namnam :P Äter normalt inte sill men på Midsommar hör det fan till. Sen blev det världens godaste, jag upprepar VÄRLDENS GODASTE efterrätt som Eivor gjort. cheesecake liknande med jordgubbar på. MUMS!
Runt halv nio på kvällen var vi tvungna att åka vidare hem till mamma, och där väntade ännu mer mat, ungefär samma som vi fick hos pappa. Men såklart det gick ner mer, matvrak som jag är =D O sen jordgubbstårta till efterrätt.
Det var bara mammas kusin som var där, så det var en väldigt lugn kväll för våran del. Spenderad med familjen, kunde inte bli bättre än så. Eller ah jo, vädret hade väl kunnat va liiiite bättre kanske .__.

Och Flisan var så fin så, i sin röda sommarklänning =) Idag testade vi också att ge henne bröstmjölk på flaska, och det gick jättebra. =) Lite roligare att göra på det viset, än behöva springa iväg så fort hon blir hungrig. Smidigt!

Va gjorde alla ni andra på midsommar?



Blev inte så många bilder tagna, filmade mest.
Men här är ett litet kollage, en liten sammanfattning.
Flisan högst upp till vänster i sin fina klänning,
till höger om den syns lite av den mat mamma bjöd på,
LÄngst ner till vänster är Eivors supergoda efterrätt
och längst ner till höger sitter pappa, jag o Fhollen på Almesåsen.




Helgen i övrigt har varit lugn med. I Lördags fick vi hem 14 kubik ved som ligger på gräsmattan o väntar på att klyvas upp o slängas in i vedboden. Idag eller imorgon kommer ytterligare 12 kubik. Kanonbra, förutom att mina 9000 jag kommer få från skatten kommer ta slut på ett vips, ca 4600:- Ska han ha för veden, o sen kommer skatten (tror jag det va) på bilen på några tusen med. O idag fick jag det första barnbidraget på 1050:- O hur kul kändes det när dom försvann på nolltid på räkningar? INTE KUL! Så nu var man fattig som en kyrkråtta igen.
Får väl säga som Ester: Det är tur att man har till utgifterna.

Kommentarer
Postat av: 3rnst

Jaa. Det är sjukt skärmmande :/

2009-06-22 @ 17:45:53
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: 3rnst

Jag förstår inte varför det är så segt med at kommentera. Får vänta några minuter innan sidn kommer upp. Därför har jag varit dålig på att kommentera dig tillbaka. Men det var skoj att träffa dig på jordgubbens :)

2009-06-28 @ 23:28:57
URL: http://trarnst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0