Studentdagar

Ja, igår vare ju Studenten i Vara. Va aldrig framme o kikade, för jag hade glömt av det precis. Kom däremot inkörande i Vara o funderade på varför det låg en massa blombuketter, flaskor, serpentiner och ballonger överallt, tills jag kom på att en massa lyckliga studenter hade åkt runt i hela Vara i traktorkortegen. Jag missade alltihop med knappt en halvtimme skulle jag tippa på. Typiskt, det hade varit kul och se. Återfå lite egna studentminnen. För attans va roligt man hade den dagen. Först champanjefrukosten, sen gick man allihopa i strålande morgonväder till skolan för att skaka hand med varenda lärare på hela skolan, och äta fin mat med klassen. Och alla var så fina med! Vitklädda tjejer och killar var så stiliga i sina kostymer^^ Det var ju verkligen ett once in a lifetime moment, ofta man såg dom i kostym lixom :P
Sen vare ju dax att springa ut, vi var först om jag inte minns fel. Ah, det var så sjukt kul.
hah, sen när vi skulle ut o åka traktor så funkade inte våran musikanläggning, så Johan i klassen hittade på nån egen "låt" som egentligen bara bestod av en samling bokstäver som formade konstiga ord som vi sjöng på oavbrutet istället. ^^

Det sjuka i det hela är ju egentligen att man var himla lättad över att skolan var slut, man hade längtat efter den där dagen i evigheter. Nu, när man tänker efter så saknar man alltihop grymt mycket! Man saknar klassen, trots att man knappt pratade med hälften av dem. Man saknar helheten av allting skulle man kunna säga. Trots att man var rätt gött trött på det då. Men studenten var verkligen en upplevelse man bara får vara med om en gång. Lätt en av dom roligaste dagarna i mitt liv =D Och vi hade tur med vädret med, både på studentdagen och baldagen. Till skillnad från iår när man nästan fortfarande går med vinterjackan på sig :O Eller nästan, Jag GÅR fortfarande med vinterjackan på mig:P
Iaf när vädret e så här kasst >.<

Här kommer några bilder från min Studenttid:


Bålrunda hos Martin. De här va ganska tidigt på kvällen ^^


Gör iordning våran vagn som vi fraktades runt i på studenten =) Jag tyckte
personligen att den var ganska tråkigt målad.


Champanjefrukosten hos Kamel. erika, Jag och Linda!


Killarna från min klass


Ivriga att få springa ut? JA!


Och alla dessa lärare att skaka hand med.. De va så man skaka i hela armen
efter det. :P


"För vi har tagit studenten!.."


=)


Dagen efter så vare ju bal med. Så här såg jag ut då


Jag o John gick på balen tsm


Ja det var ett urval av all hundratals bilder jag har från Studenten. Orkar inte lägga upp fler^^



Nu ska Flisgrisen käka tror jag, hon har orecis vaknat och ligger o gnyr för sig själv bakom mig.
En bild på henna bara för det =D

=D


Bye!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad söt fisen var där :)

2009-06-12 @ 22:49:02
Postat av: sandrew

mer bilder,, hon e så söt att man aldrig tröttnar på att se henne,, =) pöss

2009-06-13 @ 00:09:19
URL: http://sandraabelsson.blogg.se/
Postat av: Linda R

Ja gud så söt eran dotter är! Mmm kan hålla me om att msn har varit knas de sista dagarna... Jupp den blev rikgit snygg, och god...ja åt som en gris och ja tycke rinte enst om smörgåstårta i vanliga fall =) men de är väl som föräldrarna säger-man lär sig gilla de med tiden, lika så me kaffe :p kram kram

2009-06-13 @ 17:14:36
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: 3rnst

Ja, man minns tiden så himla bra från skolan, men vad har man mötts av nu? Arbetslöshet och taskig ekonomi. Det jag saknar mest var peppande lärare och gemenskapen man hade med alla ^^



Hörru, tror du att du kanske kan komma bort och säga hej i veckan? :)

2009-06-14 @ 18:32:13
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: 3rnst

Vad är det på almesåsen då? :)

2009-06-18 @ 15:40:28
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Elinen

Se där, sicken liten sötnos! Och nu du, nu kommer jag och hälsar på om typ två veckor... Kommer till Sverige på torsdag kväll, är i Stockholm till fredag veckan efter och sedan på söndagen där kommer jag till Vara. Ser fram emot att få komma hem och hälsa på eran lilla familj =D Hälsa den! =D

2009-06-18 @ 23:22:23
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0