Älska mig



Angelica var här igår och hon hyrade filmen Älska mig. Den är inspelad här i Vara, med Varabor som skådespelar.
Den handlar om mobbing och utsatthet, och först tänkte jag att det skulle vara en B-inspelad film med kassa skådisar och dålig kvalla. Det slutade med att Angelica satt och storgrät, och det var inte långt ifrån att jag gjorde det heller. Jag satt bara med uppspärrade ögon och kunde inte riktigt förstå det jag såg.
Jag tror aldrig jag har sett en så gripande film i hela mitt liv, den gick verkligen rakt in i hjärtat på mig.
Det roliga var att den är inspelad här i Vara, badhusparken, Alléskolan, välkända gator och folk man kände igen.
Men det glömde man lätt bort för den var så otroligt välgjord och helt suverän. Har du inte sett den, så se den.
den får en att tänka lite längre. Och jag hoppas att dom som sysslar med mobbing mår riktigt jävla dåligt efter.
Sevärt, absolut! Se trailern ovan.




Kommentarer
Postat av: Anna

Brorsan är med i den filmen :) Men jag har inte sett den... "/

2009-06-04 @ 22:03:45
Postat av: Linda R

Hej! Har länge undrat vad den filmen som spelades in i Vara hete, tack för att du visste det =) Bra blogg du har, go for it! Och grattis till lilla felicia, riktigt söt liten tjej ni har! Mvh Linda

2009-06-04 @ 22:26:30
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: 3rnst

Åh. Den filmen är jag lite sugen på att få låna av dig om jag får? :)

2009-06-05 @ 14:22:31
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Linda R

Brukar oxå kika in din blogg, tycker dne är intressant, du skriver bra! Vet du vart hon hyrde den? nee nu ska ja dra mig, massor att göra idag :/ kram kram

2009-06-06 @ 13:21:05
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Elinen

Fast det stora problemet med de som mobbar är ju att de ofta mår riktigt dåligt till att börja med så det är snarare så att de behöver få må mindre dåligt för att sluta med det...



Nu är vi i USA! Det är... stort, flötigt, omöjligt att transportera sig till fots i men ändå ett spännande land. Vilka kulturkrockar det kan bli, trots att det känns som att vi borde vara ganska lika egentligen. Dessutom är naturen och omgivningarna riktigt fina just där Davids morbror bor med skog, ängar och hästhagar =)



När vi kommer hem, då kommer jag och hälsar på Felicia! Jag ska nämligen jobba i Vara hela veckorna 28 och 29 så då kommer det ju finnas tid att ses på kvällar och kanske i helgen däremellan också. Jag måste ju ta igen det jag har missat genom att vara dum och resa bort så här länge just när hon är ny! =/



Hoppas allt går bra med allt. Jag antar att ni lever lite i en föräldrabubbla just nu. Folk brukar ju göra det när de gått och klämt fram en sådan där liten sak =P Stor puss till hela familjen!

2009-06-06 @ 23:33:58
URL: http://elinlindahl.blogg.se/
Postat av: johanna Himmerman

var det då när vi kom med englands barnen för då var ju angelica där!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-06-22 @ 14:23:25
Postat av: Linus

Kul att du gillade filmen:)

2009-07-01 @ 01:09:25
URL: http://www.ifocus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0