måndag

Jag är så sjukt sugen på att gå ut o gå, så det finns inte! Kaj har lovat mig en prommis idag, när han har vaknat o vi har käkat frukost. Klockan är tio över tolv på dagen så man borde tycka att det är dax att vakna snart?
Jag saknar en ut-o-gå-kompis, så fruktansvärt mycket. Jag saknar min ut-o-gå-Elin,
ja, det gör jag!
Vi möttes alltid halvvägs in till Vara, och det var sisådär lagom vid Kåken, som alltid var olåst.
I ur o skur. Det var tider det.

Menmen, tiderna förändras alltid. Tyvärr.
Man känner sig nästan ensammast i världen när man sitter här ute. telefonen har nog aldrig varit så tyst.
Alla har sina nära vänner. Dom där som betyder lite extra.
Jag känner inte att jag betyder lite extra för någon faktiskt. Kanske är mitt eget fel, jag vet inte..
Det känns inte som att jag har någon särskilld att ringa om jag känner för att dra till trollhättan o shoppa tillexempel, eller bara ta en promenad i Vara o snacka en massa skit.
Jag känner inte att jag har den här riktigt nära relationen med någon.
det finns två människor, som alltid kommer ligga mig närmast om hjärtat.
Elin o Angelica.
Vi har minnen tillsammans som är omöjliga att skapa med någon annan.
Men ingenting är som det har varit. Relationerna är inte alls desamma.
Och det gör mig lite ledsen..


Jag minns när man var liten, när det var dax för disco på Fredag igen. man ringde till varandra flera dagar i förväg, och planerade kläder, smink, pratade om killar man ville dansa tryckare med. Timmarna innan man spenderade med varandra, lyssnade på musik och gjorde sig iordning.
Jag minns alla långa telefonsamtal man ringde, bara för att ligga på golvet i sitt rum o titta i skolkatalogen tillsammans med personen på andra sidan luren.
Jag minns helgens höjdpunkt, att få sova över med någon kompis! Det var en jättestor grej och jättekul.

Man hade alltid sina bästisar.


Nåja, livet förändras. I guess..

Helgen har varit fin. Jobbade i Lördags kväll, men fick sluta 20 i elva, eftersom det inte var en kotte på Bistro. Så jag åkte till Kaj i Falköping, som var där med sin kusin.
Sov i brismene den natten, och åkte hem på Söndag förmiddag. Kaj jobbade 5-9. Hade ingenting att hitta på så jag åkte till mamma med tvätt, och spenderade dom 4 timmarna där. Tony o Linda var på besök, trevligt o träffa dom med.


Nä, nu måste jag käka någonting. Börjar bli yr i skallen.
Ha en bra dag.

 (Just det, för den som undrar, huset vi kikade på var mysigt, men dom hade planer på att höja hyran, plus att det var en rad andra saker som var tvunget att åtgärdas på huset. Sen så var avståndet till närmaste samhälle vääldigt långt, och det skulle kosta multum att fara till jobbet varje dag. ett annat minus är att hyresvärden bor på samma gård i stortsett. Vem vill bo på samma gård som sin hyresvärd? Nej tack, lite provatliv vill man nog ha...)


Kommentarer
Postat av: sandra

okej,,hoppas ni hittar ett annat hus snart:) om du vill ha en promenad vän:) o en vän att shoppa i trollhättan så har du ju mitt nummer:) även om du bara vill snacka skit, för det e ja bra på :)pösss

2009-03-16 @ 13:16:59
Postat av: Elinen

Jag saknar dig också! Och här sitter jag borta i Karlstad och känner precis likadant. Jag saknar också någon att gå ut och gå med, snacka om allt möjligt som händer med och dra en runda i affärerna och så. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta när jag läser om alla gamla minnen och minns det lika tydligt själv: kvällar med lååånga telefonsamtal om killar och discon och teer och om längtan till sommaren. Nu kan vi ju inte riktigt gå ut och gå, men vi kan ju alltid ringa. Du kan alltid ringa till mig! Vi borde faktiskt prata i telefn väldigt mycket mer än vi gör! Jag tänkte börja nu påp en gång med att ringa dig men just nu svarade du inte. Det gör ingenting, jag tänker fortsätta ringa. Och på fredag ses vi och då kan vi gärna ta en liten promenad! =D

2009-03-18 @ 20:55:59
URL: http://elinlindahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, synd det där med huset:( hoppas ni hittar ngt bra hus snart:) med normala hyresvärdar:P hehe.

joo tack:) nu är man 21:P haha

På ikea gick det bra. åkte dit igen på torsdagen fast till göteborg istället:D hottade det vi behövde så nu är det lite omgjort här hemma:D ni är välkomna att se hur resultatet blev:D hade vart kul och kolla film igen:D ha det fiint:) kram

2009-03-18 @ 21:07:14
Postat av: Anna

Du kan ju alltid följa med mig om du ser mig när jag är ute med Izor? :) Jag har inget emot lite sällskap :)

2009-03-18 @ 21:57:27
Postat av: Sofia

Jag bor la kanske en bit ifrån så promenader kan bli lite svårt, men slå en pling om du e pratsjuker =) elle vill shoppa haha puss

2009-03-19 @ 09:09:02
URL: http://snhmusic.blogg.se/
Postat av: sandra

hehe precis,, nu blev de ju ingen fika denna veckan heller,, men nästa vecka så kommer ja med kakor i massor:) promiss,, PÖsss hur går det med amgen förresten??

2009-03-19 @ 22:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0