PunkcoverNojja!

Kanske den bästa covern som gjorts?

Den är för skön, älskvärd till max!
Duvet, maxad volym med lite härlig bas, och ett tomt golv att bara gå lös på. Inte för att jag har gjort det, men det hade dåfan vart en känsla. ^^

Anyway, nu är man hemma, har varit i Vara o filurat i några timmar.
Kaj var på körskolan till halv 8, o sen åkte vi o överraskade farmor med lite fika, och det var uppskattat =)

Vet ni? Det är knappt två månader kvar nu. Det är helt otroligt hur tiden bara har flugit iväg!
Nu är jag redan inne i vecka 31. (Och om du undrar, så äre såklart mitt lilla knyte i magen jag pratar om!)

Detta händer i min mage just nu:

Bebisen är nu omkring hela 42 cm från huvud till tå och väger omkring 1.6 kg. Den här veckan är en milstolpe i bebisens utveckling då lungorna får förmågan att fungera på egen hand tack vare bildandet av en “surfaktant” som hindrar att lungblåsorna faller ihop om bebisen av någon anledning skulle förlösas och bli tvungen att andas utanför livmodern.

 

Öronen är nästan helt färdigutveckalde, både de yttre och inre delarna och bebisen kan höra din röst som den kan känna igen efter förlossningen, tillsammans med andra vanliga ljud.

Bebisen bildar också underhudsfett och hudfärgen är mer rosa än röd vid det här laget (för “vita” bebisar). Naglarna är så långa att bebisen kan råka riva sig med dem innuti livmodern.


Mys! ^_^



Och för att avsluta med ytterligare en störtskön cover.





That´s all for now folks!

Kommentarer
Postat av: sandra

Jaa nu närmar det sejj verkligen, o jag längtar:) jag kommer nästa vecka med lite kakor o fikar:) pössar på dejj

2009-03-11 @ 23:33:33
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN - illustration & form ..

MHM, i like you ;)



/ En tjej i storstan

2009-03-13 @ 18:05:03
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0