mörrn!

Klockan är nu enligt Kajs dator 08.18.
Jag gick upp halv 8 för jag kunde inte sova längre. Jag tycker iofs att de är ganska skönt att gå upp tidigt men är man övertrött och bara ligger o vrir o vänder på sig utan att kunna somna om så är det inte lika skojigt kanske..
För inatt har jag inte sovit särskilt bra, jag vet inte riktigt vad det är men jag ligger bara och svettat nätterna igenom. Man vaknar hela tiden och märker hur allting sitter klistrat och det är så varmt att det knappast går att andas känns det som. Trots det så öppnade jag fönstret lite innan jag somnade men det hjälpte inte så mycket. O sen springer jag ju på toa var o varannan timme och det stör ju min nattsömn väldigt mycket. Inte konstigt att jag vandrar runt som en död zombie på dagarna!
Men dålig sömn är väl det man kommer få vänja sig vid nu framöver, jag önskar bara man sov lite behagligare dom timmarna man faktikst sover!
Och tror jag det finns en mängd andra orsaker till att man sover oroligt om nätterna, just för att man är orolig.
Jag har tillexempel inte fått alla papper från mina arbetsgivare jag jobbade hos under 2008, vilket innebär att jag inte kan skicka in ansökan om föräldrapenning. Jag pratade med försäkringskassan och det skulle ta minst 5 veckor för dom att ens få iordning på det när dom väl fått in pappren. Här sitter man, fattigare än en kyrkråtta med en massa räkningar och annat som jag inte kan betala. Bara en sån sak kan få en att deppa ihop totalt, man vill ju kunna leva, betala och göra rätt för sig.
Och inte nog med det, så vore det ju till sin fördel om man inte var luspank när lillen kommer heller.

Igår tittade jag, Kaj o Simon på "The number 23" med Jim Carrey i huvudrollen, där han för en gångs skull spelar seriös.
Filmen handlar i runda svängar om en kille som blir besatt av siffran 23, allt han säger, gör, och träffar på blir 23.
Och när man själv ser filmen blir man jättenojjig och sitter o räknar allt man kan komma på. haha, det gjorde vi alla.
Jag kom bland annat fram till att:
Mina slutsiffror i mitt personnummer är 5963 = 5+9+6+3=23
Vi såg filmen igår det vill säga den 18/5. datum 18, månad 5. 18+5=23
Jag fyller år den 29 Juni. Datum 29, månad 6. 29-6=23
När Simon kollade klockan helt random så var hon 23.00. exakt.
Ja vi kom fram till en massa som hade med siffran att göra iaf. Jag förstår att han blev helt psykad i filmen, för man börjar verkligen räkna på det. Jag kommer säkert springa runt hela dagen idag och omedvetet leta en massa 23 överallt! :P
Och på tal om idag, så åker jag strax till Vara. Jag ska köra Eivor till Ica o storhandla.
O jag som älskar att storhandla, det är så skam att man ska vara pengalös. Ja, det kanske inte är så vanligt att man tycker det är kul, men de känns bra när man komme hem o ser att skafferiet, kyl o frys blir fullt, och det känns alltid bra o veta att det finns allt möjligt hemma, och att man har garderat sig ett tag framöver.
Hur som helst så ska jag väl börja göra mig iordning lite. Eller ah, jag är helt klar, det enda jag inte har fixat är håret. Ser ut som ett övergivet skatbo näst intill. Alltid lika snyggt på morgonen :P


och slutligen bjuder jag på en bild på våran katt Emo, bara för att visa hur
jag själv känner mig.
 Gäspig! =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Snygg bild på emo :P du får snacka med dina arbetsgivare så att om du har tur kanske får pengar i slutet på juni eller juli iaf...ni kan ju inte gå utan pengar hur länge som helst. Sista tiden svettades jag med fan och det gör man ännu mer när man ammar för övrigt lär du märka :P men jag sov ändå bättre innan än nu...somnade med Vilda liggande på mitt bröst i några timmar nu på morgonen jag skulle bara trösta henne men jag stensomnade direkt haha

2009-05-19 @ 10:02:13
Postat av: sandrew

kan tänka mejj att de e svår att sova på nätterna nu när spänningen stiger=),,, Jag har oxå sett den filmen,, jag va helt koko i typ 2 veckpor efter=) hehe,,, ne nu ska jag ut o ta en promenad,, puss o kram på dejj

2009-05-19 @ 10:03:20
URL: http://sandraabelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0