Tänkvärt


-Varje utgång är en ingång till något annat.

man ska aldrig ge upp för det finns alltid nya möjligheter.

-Om du möter en människa utan leende - ge henne ditt.
För det kan faktiskt vara så, att du värmer upp en liten bit av hennes själ
även om ni inte ens känner varandra.

-Vi tänker sällan på vad vi har, man alltid på vad vi saknar.
istället borde man känna sig lyckligt lottad som har friskt vatten i överflöd, tak över huvudet och hälsan i behåll.
För det finns det många som inte har.


-Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern.

Det ligger väldigt mycket i det. En liten komplimang som inte är mycket för världen kan vara hela världen för en någon annan.
Älskar du någon så säg det!
Tycker du nån har vackra ögon, så säg det!
Det betyder mer än vad man tror.
Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat.






Ha mod att vara den du är och tappa inte modet för att du är den du är.




Kommentarer
Postat av: Linda R

Många tänkvärda ord!

2009-11-17 @ 19:45:46
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: sandrew

såå bra =)

2009-11-18 @ 13:47:41
Postat av: Karina

visst var klänningen fin jag blev kär :D hoppas bara att den passar med...säg "käften!" åt kajen förresten :P ni måste inte komma till mamma och pappa om han är så rädd att flisan ska bli förkyld :P

2009-11-19 @ 21:09:37
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Elinen

Så jättesant är det. Och nu ska jag säga vad jag tänker. Du är den enda bestis jag nånsin haft och det kommer aldrig riktigt att finnas någon annan som du. Det är bara du som kan va min bestis och det gör dig helt och hållet unik =D

Väldigt väldigt synd att jag inte kunnat få tag i dig nu när jag varit nere... Vad har hänt med din mobil? Den vägrade låta mig prata med dig! =O Så nu är jag tillbaka i Värmland ingen =/ Hör av dig så vi kan göra nya planer!

2009-11-21 @ 00:43:52
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0