blubbblubb..

jag har suttit o funderat på vad man ska göra när föräldraledigheten är slut? Jag hoppas ju jag har kvar jobbet på Bistro, men jag vet inte. Jagh ar sagt till dom minst 3 gånger att jag kan börja jobba lite försiktigt redan nu, men dom har inte ringt efter mig en enda gång. Och trots att jag trivs välsigt bra o allt, så måste jag börja tänka ekonomiskt. För jag tror inte jag kommer få lika mycket timmar i framtiden som jag hade där förut, och lönen jag fick då täckte knappt hyran.. Så jag har börjat fundera i andra banor nu. Om man skulle hoppa på en utbildning?
Jag vet inte vad än, men jag skulle kunna tänka mig undersköterska, eller nåt på folkhög här i Vara. Bara för att driva in pengar på något sätt, och jobba lite på sidan av. Tänkte jag skulle ta mig en sittanerdag och kolla igenom vad som finns i närheten.
Nå måste iaf göras, jag pallar inte att leva så som jag gör nu. det är totalkasst! Nog för att jag får mer på föräldrapenningen än vad jag nånsin har tjänat i månaden nånsin, men det är ändå inge bra! Har typ, 1500:- kvar i månaden efter hyran, plus att Kaj knappt jobbar heller. Det är så kasstkasstkasst!
Man vill ju såklart det bästa för den lilla människa man bryr sig mest om i hela världen, och det känns inte bra psykiskt tillslut att inte kunna förse henne med det hon behöver, bara för att man inte har råd.
Som tur är så finns det ju alltid människor runt om som hjälper till. Och det är jag evigt tacksam för.

Lite utav mina egna tråkiga icke läsvärda bekymmer men vad har man inte en blogg till om man inte får skriva av sig lite. Man väljer ju vad man vill läsa right? :)




Och sen måste jag säga att Nickelback är jävulskt bra =D
ÄLSKA dom här två låtarna. <3









Kommentarer
Postat av: Karina

Låter bra att plugga :) då kan du iaf ta csn lån. Blir väll typ 7-8000 i dagens läge, och barnbidrag på det då. Man vill ju kanske inte leva på andra hela livet :(

2009-10-12 @ 17:47:43
Postat av: Karina

Ni får väll leta annat boende med för då hade ni kunnat få massor av soc...man får ju tänka så med.

2009-10-12 @ 17:49:17
Postat av: Andrine

De där med utbildning kan jag ju tipsa om fritidsledare... vi har så JÄVLA kul.... Trodde inte att jag skulle trivas så här bra... Jag trivs som fisken i Vattnet.... Så de rekommenderar jag STARKT!!!! :D

2009-10-12 @ 18:10:02
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0