Drömmar

Jag har kommit på att det här med att drömma, det är en ganska otrolig grej egentligen! Vart fasen kommer dom ifrån och varför drömmer man det man drömmer? en del säger att det är saker ur ens tidigare liv, vilket jag inte tror, en del säger att dom kommer ifrån upplevelse och intryck man fått och en del säger att det är hjärnan som rensar ur all onödig info. Jag drömde verkligen jättekonstigt inatt, och det var väl delvis hämtat från vekligheten. Jag drömde att jag fick mammas volvo i födelsedagspresent, för min var sönder (den gick faktiskt sönder igår). och sen hände en rad konstiga sjuka grejer, kommer inte ihåg exakt, men jag vaknade iaf upp och försökte komma på varför man drömde just så?
Ja det är märkligt sånt där. men väldigt faschinerande (stavning!?) också.
Som tur är, så drömmer jag inte så mycket mardrömmar längre. när jag var nåra år yngre så kunde jag drömma en hel del riktigt otäcka saker, speciellt om min familj. och det är de värsta som finns!
Ja, detta med drömmar är ett mysterium som man nog aldrig riktigt kommer att lösa.

I Lördags var jag på kronan för första gången på över ett år. Jag som alltid förbannar kronan och hur tråkigt detbrukar vara, hade faktiskt riktigt kul. Men det var såå kul att komma ut och träffa allt gammalt folk igen. Bara tjöta med människor man vanligtvis inte brukar prata med. För så blire ju när man går på kronan. Men vet ju med säkerhet vilka 98% av folket är. Innan var vi på förfest först hos Bella, och sen gick jag, Kaj och Natta till Zandra. Och där träffade man en del gamla kompisar och det var riktigt riktigt roligt att prata med dom igen.
Speciellt Michaela, som det visade sig att ja helt har missförstått under så lång tid. Och det kändes så himla bra att höra henne säga allt det där, för jag trodde verkligen inte att det var någon som brydde sig vidare värst mycket om mig längre. Men jag hade tydligen fel, och det värmer mitt lilla hjärta. mycketmycket!
Så jag hoppas verkligen att iaf vi kan ta upp kontakten igen, för som du sa så kan man bara inte slänga bort alla dom åren vi umgicks som mest.

Vem orkar hata längre, allt är så gammalt och man växer upp och så småningon är ju allt gammalt trassel glömt.

För dom bra minnena väger alltid upp dom dåliga. OCh vi har måååååååååååååååååååånga helgalna minnen ihop :) Bara en sån liten grej som att du alltid vann över mig i brottning :P haha!

Nåja, jag är iaf glad :)

 

NU ska jag nog ta mig en välbehövande dusch.

 

C ya!

 


Kommentarer
Postat av: 3rnst

Du skriver så bra saker Jennie. du är lite av en filosof :P

2009-09-28 @ 21:15:06
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Linda Roberts

Fenomenet med drömmar är något som ofta fastnar i mina tankar me =) Men man kan ju bli lite smått galen när man inte får något konkret svar på sina frågor :p

2009-09-29 @ 11:00:02
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: michaela :P

ja har ett minne av att ja va mästare i brottning ja det är ja nog fortfarande :P det ska allt bli vi igen vi har för mycket ihop och ingen kan ta det ifrån oss..

2009-10-01 @ 00:56:09
Postat av: Elinen

Gu vilken härlig bild! =D

Och när ska du dra med dig familjen upp till Karlstad då? ;)

2009-10-11 @ 00:12:11
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0