jobb och mat :D

Ja nu har chefen ringt från Kvänumsgården och jag har fått jobb. Eller timanställning :)
Hon sa att personalen jag varit med tyckte att allt hade gått jättebra och att jag lärde mig snabbt och tog egna intiativ.
Hon va riktigt positiv i telefon och hon hade anmält mig till resursen så dom kan ringa in mig om någon skulle bli sjuk, också skulle hon skicka sommarschema till mig. Såå härligt, att kunna motbevisa chefen på Bonden. Jag visste ju att ja va bättre än vad hon sa!
Så jag är inget annat än glad idag :)

Till middag idag så testade jag att göra något nytt, och det blev RIKTIGT gott måste jag säga!
Jag vet inte vad man ska kalla det? ris, curry och kyckling helt enkelt :P
För er som gillar dom ingredienserna och tycker om att testa ngt nytt så skriver jag upp receptet:




  • Sätt ugnen på 225 grader.
  • koka upp ris så det täcker ungefär upp till halva kanten på formen.
  • Koka upp kyckling så många ni tror att ni kommer äta. (Sen kan man annars steka kycklingen, antar att det är lite godare.)
  • Häll i det kokta riset i formen.
  • Fräs skivade färska champinjoner, paprika, purjolök och lök.
  • Under tiden det fräser så häll upp ca ett halvt mjölkpaket i en skål och vispa ner valfri mängd curry och ev örtkrydda eller salt. Häll över på riset (de ska va rikligt med mjölk över).
  • ta dom frästa grönsakerna och sprid över riset. Skiva en banan och fördela över, slutligen strö lite curry över bananerna, (vi strödde även över lite persilja med) och ställ in i ugnen i 15 minuter.
  • När "grytan" är klar serverar du med skivad kyckling på :)
Och Walla då blire så här gott:
















Kommentarer
Postat av: Karina

rätten påminner ju lite om flygande jakob :) min favvomat yummie

2010-04-09 @ 17:54:28
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0