bvc och annat

Idag vaknade jag med världens halsont och ja hade knappt någon röst överhuvudtaget. Flisan låg i sin säng och rosslade också hörde jag, hon smågnällde lite men orkade knappt ställa sig upp stackaren :( Som tur är så känner ja mig bättre nu över dagen men Flis är fortfarande dålig.
Igår ringde ja och beställde en extratid på BVC för att kolla Flisan vikt, och det va vi inne och gjorde idag, jag och Flis. Hon vägde 10825 g och viktkurvan va helt normal, vilket känns jättebra. Ja tyckte hon hade dalat i vikt när ja såg att hennes jeans satt som en hösäck på henne när dom annars brukar va tajta så ja tänkte att en viktkontroll kunde va på sin plats.
I övrigt har jag lyckats övertala våran barnläkare här i Vara om att få göra ett EEG på Flisan eftersom det inte gjorde när hon hade fått sitt anfall och låg inne på KSS.
Ja tycker att det är väldigt märkligt att dom inte gör ett sådant vid fall som detta. Att dom bara skickar hem barn utan att kolla om det va en engångsgrej eller om hon verkligen lider av epilepsi eller något annat som kan orsaka anfall.
Och bara säga att alla värden va bra och att dom inte vet vad som orsakade det. Då hade väl ett EEG suttit på sin plats för att köra lite uteslutingsmetod?
Iallafall så ska vi in den 9 September till KSS igen och få gjort ett sådant.
Får även se om vi kan få gjort ett mjölkallergitest då hon ständigt är lös (och då menar ja JÄTTElös) i magen.
Har ju frågat om detta förr men det verkar va himla jpbbigt att kolla det verkar det som.

På Måndag börjat skolan för mig. Ska bli jättespännande :) Och Kaj ska ju få göra sin lastbilsutbildning nu änltligen, så han börjar samma dag i Skara han med. Ska bli sjukt kul! Och det känns lite extra bra när man har någon mankänner som börjar i samma klass. Då behöver man inte känns sig så ensam.



jag och Flisan när vi va på Liseberg i början av Augusti


På lekparken med pappa, Eivor, Jacob, Johanna och rickard :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag sa ju att hon säkert inte gått ner i vikt ;)

2010-08-20 @ 15:52:28
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Tufft med äkta 50-talsklänning :)

2010-08-20 @ 15:54:09
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Andrine

ville bara kolla med dig det där med den lösa magen.. Albin blev jätte dålig i magen ett tag så jag slutade att ge honom mjölk och hade ingen mjölk i maten.. Och så hade vi det i några månader och allt var jätte bra med magen och sen började vi testa lite smått med mjölk igen och nu dricker han mjölk som aldrig förr... Kan bli så med små magar att de blir överkänsliga av för mycket mjölk produkter... bara ett tips...

2010-08-20 @ 20:44:40
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0