Dag 5. Vad är kärlek?

Kärlek är så oändligt mycket för mig. Det är en känsla som kan visa sig i så otroligt många former och jag är glad att jag omges av så höga doser av just kärlek, varje dag!
Från min sambo som varje dag visar sin kärlek till mig, som varje dag berättar hur fin han tycker att jag är, varje gång han kommer hem med en liten present eller alla dom gångerna man får ett "Jag saknar dig"-sms när man inte setts på en stund,
Från min underbara dotter som har sitt egna lilla sätt att visa det på, när man anländer till dagis efter att inte ha setts på flera timmar, och mötas av hennes lilla ansikte som strålar som en sol så fort hon ser mig, alla gånger hon ger mig sina spontana pussar, alla gånger hon kommer till just mig och lyfter sina armar för hon vill bli tröstad av just mig.
Kärleken till sin familj är en känsla så stor att det går inte att beskriva den med ord. Alla vet hur det är att vara kär. Men alla har inte känt kärleken till sitt eget barn. Och jag trodde inte den sortens kärlek fanns, och så stark som den är, skulle den kunna smälta isen på nordpolen på bara två sekunder, förkunna världsfred och få mirakel att hända.

Kärlek till resten av min familj, och till alla mina vänner. Alla är värda sin egen vikt i guld och massor därtill.

Jag skattar mig lycklig varje dag för det jag har, och det borde alla göra. Se dig omkring, och fundera en stund. Du kanske har mycket att klaga på, men du är överöst av kärlek från all håll och kanter. Och det är jätteviktigt. Vi är bara så bortskämda med det att vi tillslut blir blinda. Hade vi inte haft kärlek runt omkring oss hade vi inte varit formade som vi är idag.



Kommentarer
Postat av: <3

jag älskar er! <3 forever and ever babe's! ;)

2010-12-06 @ 22:19:46
Postat av: sandra

Så fint skrivet.. =)

2010-12-06 @ 22:33:04
Postat av: Lina

sv: tack söt du är :) önskar man kunde ses oftare..saknar min lilla brorsdotter.



Kärleken till ens barn måste vara det starkaste som finns :) helt tokigt att det finns föräldrar som inte älskar sina barn.

2010-12-06 @ 22:34:23
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Va fint skrivet. Verkligen!!!

2010-12-07 @ 07:35:19
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Så vackert o kärleksfullt, sanna ord! :-)



Ja det vart ju ett riktigt galet hyss min dotter gjorde. Men jag antar att mms:et aldrig nådde chefen för jag har inte fått något svar i alla fall. Vågade knappt titta åt mobilen på hela dagen igår. ;-)



Meja har också leksakstelefon men den är inte alls intressant. Tror hon vet den är på låtsas o vill inte veta av den då. :-)

2010-12-07 @ 10:23:24
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Josefin -Happy Days-

Jag kunde helt enkelt inte låta bli då jag trånat efter den i år. O sen hade de en tillfällig kampanj på babyshop om 20% så då slog jag till o redan nästa dag var den hemma, snacka om snabba bud!



Kram!

2010-12-07 @ 22:47:04
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: sara - mamma till wilda

hihi Kan ju inte annat än att hålla med..

2010-12-08 @ 08:25:18
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

SV: Ja det känns roligt o kunna göra något extra med sina bröllopsbilder så att få dem inbundna i bok blir nog jättefint! Bara lite nervös över hur pass bra kvalité de håller iom att jag är lite petig o kinkig med mina foton. ;-) Men det blir nog bra!



Hoppas du haft en bra dag, trevlig kväll!

2010-12-08 @ 20:09:09
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har en framtida modebloggerska haha :P

2010-12-09 @ 21:40:13
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0