Dag 6. Min dag

Den här veckan inleddes min praktik på Vidhemsgården i Vedum del 2. Gör mina sista två veckor nu. Är i hemtjänsten för dom som inte vet :) Så det är därför det har varit dött här men idag, så hade jag en ledig dag så jag får väl ta och fullfölja min lista och berätta om min dag.
Den har varit jättehärlig. Kaj åkte tidigt till Eva bäddar och jag somnade självklart om till halv nio då jag vaknade av att min snattrande väckarklocka stod upp i sin säng och tittade på mig. Ingen mindre än Flisan, såklart! :)
Vi gick upp och klädde på oss och gjorde iordning oss lite frukost som vi åt i lugnan ro.
Nästan direkt efter pälsade vi på oss våra ytterkläder, tog pulkan och gick till lekparken! Det är ju ganska så högt med snö nu och min tanke att Flisan skulle få leka fritt i snön på lekparken gick i stöpet då  hon ramlade stup i kvarten och kunde inte ta sig upp själv. Så vi gungade lite och sen tog vi pulkan och gick en sväng runt kvarteret. Jag hade självklart med mig min nya kamera och fotade lite. Tog några kort på Flisan när hon satt i all snö.  HOn va inte på humör för att posa men det blidde nog bra ändå :)
Lagom rosiga om kinderna och röda om våra näsor så gick vi in och kokade oss två ägg och delade på, sen var det dags för fröken Flis att sova middag. Under tiden passade jag på att göra två läxor, en om diabetes och en om munvård, samt kollade på senaste avsnittet av Bonde söker fru på nätet. Missade ju det igår för vi ha hos pappa en sväng just det daxet. Det är ju ett progam jag följer och just nu äre lite extra spännande så det kunde jag ju inte missa ;)
När Flisan vaknade tittade vi på teletubbies intro på youtube. Ett klipp hon älskar att titta på! men bara introt, resten kan kvitta tycker hon ;)
Sen vare även dags för matlagning, och det blev potatis, fisk och dillsås! Flisan hjälpte till såklart. Hn har kommit på att man kan skjuva stolen till diskbänken, och vips så är hon i samma höjd som mig och kan "hjälpa" mig med mina sysslor. Gullunge!
På kvällen kom Sandra och tittade på halv 8 hos mig. En liten tradition vi har. Sen kom mamma hit, och lämnade sin bil som vi ska få låna imorgon då Kaj ska till Evabäddar och jag ska till praktiken.


Så här glad va Flisan när hon inte riktigt fick som hon ville förut. Då va vi inte glada alls. Då slägner vi oss på golvet och skriker en stund för att se om det hjälper, gör det inte det, ja då kommer vi till mamma och sitter i knä och fjäskar lite ;)

Efter utbrottet är vi så här fina hehe :P snor och dreggel i hela ansiktet, men ett leende på Flisans vis gör denna bild extremt charmig ändå! :)


Här äts det fisk och potatis för fullt! Testade kameran lite när jag väntade på att Flisan skulle käka upp! :)



Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är så söt så jag tycker allt att du får lägga upp lite mer bilder på henni ;)

2010-12-09 @ 22:10:32
Postat av: Josefin -Happy Days-

Charmiga bilder på flisan. :-)



Knäckemackor är ju gott det med tycker jag. Kan bli jättesugen på knäcke med ost o ett glas mjölk ibland. :-)



Hoppas ni får en härlig fredag!

2010-12-10 @ 11:40:00
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Lina

Söt flis :)

2010-12-10 @ 12:41:07
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det gör inget alls, det vart ju inte samma flingor men även om det varit hade jag inte tagit illa upp. Det finns faktiskt fler som nappat på min idé där och frpgat om de får "härmas". Hihi. :-)



Önskar er en fin kväll, nu är det fredagsmyyyys! ;-D

2010-12-10 @ 18:04:45
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0