Dag 9. Min tro

Jag har väl ingen speciell tro, såsett. Jag är inte kristen men jag vill att mina barn ska döpas i kyrkan, och jag har inget emot att gifta mig där heller. Det är väl lite dubbelmoral men jag tror att det är jag och ena halvan av sveriges befolkning som tänker likadant. Däremot har jag en enorm respekt för hur andra väljer att leva och tro. Jag anser att man inte ska lägga sig i vad andra människor har för åsikter. Alla sätt är bra förutom dom dåliga! :-)

Jag tror däremot på ödet. Jag säger som min goda vän Sandra, "allting som händer har en mening".
Samtidigt så känner jag att man kan skapa sitt öde själv, när det gäller situationer i livet. Du kan välja att gå fel väg, då du kanske förlorar allt som du har kärt. Du kan välja att leva ditt liv precis så o du vill ha det. Det är bara viljan som sätter gränserna. I vilket fall som helst så har allting konsekvenser, bra som dåliga. Det är du själv som väljer hur, var och när du vill leva, om du vill vara lycklig, och om du vill ha det du alltid drömt om.

Jag själv valde att skaffa familj. För det har jag drömt om sedan jag var liten. Jag har valt att gå två utbildningar efter jag tog studenten. Är utbildad servitris/köksbiträde och snart utbildad undersköterska.
Däremot valde jag att inte göra lika bra ifrån mig på gymnasiet, då jag fick streck i natur B och idrott.
Gick ut med ett samlat betygsdokument, och det var väl ingen big deal tänkte jag.
NU, skulle jag mer än gärna vilja bli barnmorska. Vad måste man inte ha då, om inte fullständiga betyg!
Antingen får jag läsa upp dom eller låta bli att vidareutbilda mig. Jag fick helt enkelt ta konsekvensen av ett snesteg jag tog för länge sedan...


Livet är fullt av val och det är bara du som kan välja åt dig själv! Och hittar du inte vägen du helst vill gå på? Skapa dig en egen då.





"Time is yours"

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag sitter här och funderar på vad vi ska äta till huvudrätt på fredag...kaj lär ju vilja ha kött med något potatisaktikt och sås :P jag tycker det är lite tråkigt däremot.

2010-12-28 @ 12:27:38
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Nä fisk hade jag inte tänkt...även om det är gott :) jag tänkte faktiskt göra 3 rätters. Till förrätt om man kan kalla det det tänkte jag göra vitlöksbröd med hemmagjord aioli och till efterrätt pannacotta. Billigt och enkelt :p Något som går hem hos er? huvudrätt vete fan. Vi har bjudit två vänner med barn också men vet inte om dom skulle komma. Dom är schysta iaf :)

2010-12-28 @ 12:57:17
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej det är dom vi ska byta lägenheten med som vi bjudit :) dom har en 3 åring och en snart 1 åring. Vilda och pojken på 3 leker jättebra ihop :) dom skulle bestämma sig i veckan om dom ville komma. Annars räcker det gott och väl med er ;)

2010-12-28 @ 13:26:53
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Klokt, tänkvärt o bra skrivet tycker jag!



Vad skönt o höra att det är bättre nu mellan er, då kan jag släppa den där oron som jag haft. Har ju undrat hur du mått egentligen, men jätteskönt o höra att det ordnat sig!



Jag brukar inte köpa så mkt på rean så här i början egentligen, men nu kunde jag inte låta bli de fina sakerna från nuknuk. Annars så väntar jag gärna in slutrean o går o fyndar då, ännu bättre priser o ännu mindre folk, toppen! :-D



Kraam



2010-12-28 @ 20:27:48
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Emelie

Men när du läser till undersköterska eller servitris läser du väl gymnasiepoäng? För nu när jag pluggar svets läser jag in poäng på gymnasienivå och om jag inte minns helt fel så ska även undersköterska ingå under gymnasiekompetens.

2010-12-29 @ 01:28:42
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Jo men visst måste man passa på o njuta av vintern nu när vi har en riktigt. Så jag tycker absolut ni ska ta er till en backe med goda vänner, låter som en toppenidé! Hoppas vi kan komma iväg på en till pulkautflykt, för det var så mysigt! :-D



Tack, roligt du gillade min o lillans matchning. Det gör egentligen sonen o Darling med men Pontus valde att ta av luvan med lurvet på så de syns inte. ;-)



Kram, hoppas ni får en fin dag vad ni än hittar på! Själv ska jag ge mig ut o leta efter en ny plattång för den jag har är trasig...

2010-12-29 @ 10:49:38
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0