Ett kärt återseende

Jag kom precis hem från praktiken nu och jag är helt slut! Är i hemtjänsten och det innebär ju att vi är runt i Vedum hos folk och hjälper dom med vad helst dom behöver ha hjälp med.
i Vedum ligger även våran allra första lägenhet som jag och Kaj flyttade ihop till våren 2007! I den hade vi turen att få bestämma tapeter helt i hela lägenheten och jag trivdes jättebra där. En jätteliten mysig etta som har en liten speciell plats i mitt minne eftersom det va våran första lägenhet och allt.. De va ju ganska stort att flytta hemifrån och klara sig på egen hand och allt det där.
Iallafall, vad jag ville komma till, är att i just den lägenheten bor nu en herre som har hemtjänst! Gissa om jag blev förvånad när vi svängde upp till dom lägenheterna och gick in i våran gamla lägenhet!
Samma tapeter som vi en gång valde tillsammans satt fortfarande kvar. Skruven som spegeln satt på i hallen satt fortfarande uppskruvad och små spikhål här och där efter våra tavlor.
Det kändes som att gå tillbaka i tiden lite, och det va en konstig känsla att stampa in där tre år senare i ett helt annat sammanhang.
Det låter kanske konstigt men jag har flera gånger velat kika in där så här flera år senare men insett att det aldrig kommer bli så för man stampar ju inte in hos någon och ber att få kika i deras lägenhet!?
Så det va jätteroligt att ha en anledning att få komma dit igen! :)

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Coolt :) när man jobbar inom vården kan man tyvärr råka ut för skiftjobb och sånt vad jag förstått så det är nog bara att vänja sig tyvärr.



Älskar den bilden på flisan så om du skickar in för framkallning i framtiden vill jag gärna ha en kopia på den bilden :)

2010-12-10 @ 22:37:47
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh har ni fotoskrivare vilken fusk :) måste ju ha lite bilder på flisan uppe här med <3



Jag kommer ihåg allt från förlossningen men lustgasen verkade visserligen inte på mig. Hade kunnat skriva ännu mer nu kändes det bara som att jag skrev rakt upp och ner :P

2010-12-10 @ 23:11:55
Postat av: Josefin -Happy Days-

Nämen, vilket sammanträffande! Förstår att det måste varit en speciell känsla o att se det man en gång skapat vara kvar. :-)



Vi såg vår första gemensamma lght på hemnet för ngt år sedan, det var också lite speciellt o "titta in" för o se hur det såg ut idag men det mesta var sig likt.



O tack för fina ord inne hos mig. Tanken med min blogg är ju just att det ska vara en glad plats som ger en positiv känsla efter sig när man besöka den. Vill försöka att vara en glädjespridare och ge av min energi ut till andra då jag känner att det ger så mycket i att skänka andra glädje. Men tyvärr finns det alltid människor som retar sig på det...



Kramar

2010-12-11 @ 17:58:37
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: sara - mamma till wilda

Heeeelt underbar bild

2010-12-11 @ 22:28:24
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Glömde o skriva det förut men bilden på lillan är jättefin. :-)



Hoppas det går bra idag på praktiken, kramar!

2010-12-12 @ 08:53:32
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0