Min Jul i bilder


Dagen innan julafton har vi som tradition att klä våran lilla söta plastgran!
Iår fick även Flisan vara med och pynta och hon va jätteduktig! Och inte har hon brytt sig om att hänga o klänga i den heller. :)





Julaftonsmorgon!
Firas hemma hos mamma med julfrukost och julklappsöppning. Här öppnar Flisan för fullt och har bland annat fått en nalle och är på gång att öppna sitt städkit från obhnordica/weleda!



LUCKY ME!! Jag fick ett stativ till min kamera av Kaj i julklapp som jag lite snabbt testar på mammas julgranspynt som synes högst upp. I övrigt öppnar Flis sin julstrumpa, jag testar stativet med ett foto på mig själv, samt en bild på mamma som öppnar julklappar!



Vi leker med stativ igen och fotar oss själva framför granen hos mamma



Här har vi kommit hem till pappa! Vi blri fotade framför deras gran högst upp, och nedanstående visar granen, tomten med min bror i knät, och FLisan när hon får sin fräcka trehjuling! :)


Och givetvis massa god mat! Va jag har längtat efter kombinationen av julmat och julmust! Finns det något bättre? Dock är jag glad att det bara äts några få dagar om året för jisses va man tröttnar fort!




Jag inser att bilderna kommer i liten oordning här men högst upp till vänster väntar vi på tomten, och dom sitter förväntansfulla på att få se honom komma gåendes på vägen.
Sen synes min bror, min pappa med Flisan i famnen, och Flisan dricker julmust med min minsta bror i bakgrunden.



Här har vi hoppas en dag, och detta är alltså dagen efter julafton då vi åker till Kajs föräldrar och fortsätter firandet. Här syns Flisan när hon öppnar julklappar, och Flisan och hennes kusin Vilda som cyklar runt på Vildas trehjuling. Flisan fick en likadan men eftersom hon fått en innan så ska den bytas ut mot en dockvagn istället.


Ja detta va våran jul i korta drag. Än är den inte slut då vi ska till mormor och fira en sväng någon dag i veckan. Nu väntar en lugn och skön vecka med jullov och myspys här hemma, för att sedan åka till Kaj syster Lina med familj i Borås för att fira nyår. Eftersom vi inte tänker gå ut någonstans hoppas vi på att se massa fina fyrverkeriner från deras balkong! :)


Hoppas alla ni andra har haft en härlig jul med massa fina klappar och massa julstämning!


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vad rolig att du fick ett stativ i julklapp. :-) O vad fin klänning du hade på dig, snygging!



Önskar er en god fortsättning, kramar!

2010-12-27 @ 08:52:04
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: m'

Följ veckorevyn´s skönhetsblogg!

KOMMENTERA/FÖLJ, skulle vara super vänligt:)

- Tack ifall du svarar!

2010-12-27 @ 14:37:01
URL: http://maliten.se
Postat av: Fröken M

Va mycke fina bilder ! det ser ut som om de senaste dagarna varit toppen :)

Filmen är annorlunda, skrämmande men riktigt bra så jag tycker absolut du ska se den. Inget förutsägbart i den inte !

Här ska det slapas i soffan resten av dagen, förmodligen med en film eller två här med ! Kram

2010-12-27 @ 14:54:49
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det med tubtopsklänning är vi lika på, jag älskar dem också o det brukar vara dem som åker med mig hem när jag är på klänningsjakt. Tycker det är en så snygg modell. :-) O förresten, jag fick också mitt stativ i julklapp kom jag på, men det var många år sedan nu men en väl använd klapp!



O tack, ja det var himla roligt att ha blivit tillfrågad av Blogg.se att bli deras veckans blogg på startsidan, jättekul! :-D



Kram o trevlig kväll!



Ps, Hoppas att du mår bättre nu, det verkar som du mår rätt bra i inläggen men man vet ju aldrig vad som gömmer sig under ytan. Bara ville fråga av omtanke!

2010-12-27 @ 20:26:44
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: sara - mamma till wilda

Va många fina bilder =)



Nja, det kommer iaf bli fint till slut

2010-12-27 @ 22:21:34
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Åhh vilka fina bilder, ser ut som ni hade en underbar jul:)



Måste säga att jag är avundsjuk på den där julklappen, vore ju perfekt med ett stativ.. får nog önska mig det till nästa år, eller köpa en själv kanske:)



Kramar

2010-12-28 @ 08:42:48
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ gravid vecka 35

Fina bilder! Verkar som ni haft en riktigt mysig jul :)



SV: Ja det ska nog gå bra :) Man blir lite skraj bara när förvärkarna gör så ont, då kan man ju bara tänka sig hur förlossningen kommer bli :P Men man är ju gjord för att föda så :)

2010-12-29 @ 23:05:34
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0