Dag 1. Presentera dig själv

Då var det dag 1 på min lista. Så jag tänkte börja lite smått med att presentera mig själv. Och då är frågan, ska jag skriva en utförlig presentation, eller bara en liten kort?
Jag tror det får bli en halvlång, men det märke rjag väl när jag skrivit klart :)

Jag heter Jennie Himmerman som synes på min header. Jag föddes mitt i den ljuvliga sommaren den 29e Juni för 22 år sedan i en stad som heter Lidköping. Jag är uppväxt i en liten by som heter Vara i ett rött mysigt hus några kilometer utanför, där jag bodde hela min barn och ungdomstid tills jag flyttade hemifrån när jag va nästan fyllda 19 år. Ett litet undantag var att min mamma och pappa flyttade isär när jag va kanske.. 4 år? Pappa bor iallafall kvar i huset ännu tillsammans med hans Sambo Eivor och mina halvsyskon Jacob, Johanna och Rickard.

 
Jacob och Johanna

För att hoppa fram några år, så gick jag barn och fritid på gymnasiet. Började först samhäll men det va inget för mig, kändes som att gå från nian till tian och va bara jättetråkigt + att jag inte hade någon jag kände direkt. Alla hade sina egna "gäng" och blyg som jag är så höll jag mig bara undan och mådde dåligt istället. Så det fick bli BF, en ganska så galen klass som jag trivdes mycket bättre i :)
Folk får säga vad dom vill om BF.programmet, men den av väldigt givande och kurserna va riktigt bra.
Mitt under min gymnasietid, sommaren 2006 närmare bestämt träffade jag min nuvarande sambo Kaj! Han kom hem till mig på min 18 årsdag och vi blev tillsammans dagen efter, den 30e Juni, en härlig sommarkväll på Jordgubbens dag (en liten festival kanske man kan kalla det, med tivoli, uppträden, marknader och fest på kvällen.) Vi hade givetvis känt varandra innan men inte sett på nästan ett år så deå blev de bestämt att han skulle komma och hälsa på. Och sedan dess har vi bott tillsammans i snart 4,5 år. Först ca ett år så pendlade vi och bodde hos mina föräldrar, sen i Maj 2007 flyttade vi ihop till en liten mysig 1:a i Vedum. Där bodde vi över sommaren tills vi flyttade in till en tvåa i Vara då vi båda kom in på samma utbildning i Vara (Rst. Restaurangutbildning på 1 år.) Därigenom hittade jag ett intresse för servering och lyckades sno åt mig ett MVG i den kursen så jag jobbade som servitris i något år efter det på lite olika restauranger. Märkte dock att lönen och "reglerna" för en servitris inte var dom bästa så det håller jag inte på med idag. Tråkigt då det är et riktigt roligt yrke. Hade man bara haft samma förutsättningar som andra arbetare så hade jag nog fortsatt. I vilket fall som helst, vi bode i våran tvåa i Vara i nästan exakt ett år, tills vi hittade ett mysigt litet hus några hundra meter från där min pappa bor. Så dit flyttade vi sensommaren -08. och bodde i ca 1,5 år. Under den här tiden blir jag gravid med lilla Flis som föds året därpå, den 23 Maj 2009. Jag blir då mammaledig och går hemma med min lilla dotter i nästan ett helt år framöver. Det händer däremot endel på detta året då vi flyttar igen (Ja jag vet det är en hel del flyttande på oss) eftersom det inte funkade överhuvustaget med våran hyresvärd. Där orkar jag däremot inte gå in på några detaljer även fast jag skulle kunna skriva en hel berättelse om det! Så i Februari 2010 flyttade vi till våran nuvarande lägenhet i Emtunga, som ligger nån km utanför Vara. en trea. Och vi hade den turen att hamna på samma gata som 4 av våra andra vänner och det är faktiskt riktigt roligt! Det blir en hel del traditionella "hej har du något sockerhemma?"-besök hehe :)
För att komma till vad jag gör idag, så pluggar jag och en av mina kära grannar Sandra till undersköterska i Skara, och vi har snart gjort våran första termin.
Flisan är nu 1,5 år gammal och går på dagis och springer och pratar. En liten dam som vet precis vad hon vill.
Jag och Kaj är förlovade sedan 4 år tillbaka och har väl planer på att gifta oss men inte riktigt än, äen fast han gärna hade gjort det snart, helst Igår ;)

Jag gillar ju att pilla lite i Ps så jag slänge upp ett litet halvdant kollage på alla våra hem.

 

och slutligen en liten bild på mig och min familj. Den är väl ca ett år gammal nu.

 

Ja det blev en hel del sagt om mig här märkte jag. Men så roligt de va! Kändes mer som en uppsats än ett blogginlägg. Undrar om ni orkade läsa allt?


Kommentarer
Postat av: PorrPorr

Ja läste allt =)

2010-12-01 @ 14:16:28
URL: http://kvicki.blogg.se/
Postat av: angelica

du måste ha bild på din minsta bror med ju <3

2010-12-01 @ 14:41:19
Postat av: Lina

Du glömde inte ett halvsyskon då? :P haha!

2010-12-01 @ 15:15:38
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

sv: lite haha :P angelica märkte tydligen det med ^^

2010-12-01 @ 16:14:13
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: sandra

jag läste också allt :) så himla roligt att läsa.. du har hunnit med en del... frågan e om din koko granne ska sno din idè för att komma igång med sitt bloggande.. jaja love u iaf =)

2010-12-01 @ 16:15:03
Postat av: Emelie

Väldigt galen klass ja :d roligt hade vi allt ;)

Och ja, jag orkade läsa allt ;)

2010-12-01 @ 16:30:42
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Andrine

jag orkade läsa allt.. :P Jag ska försöka mig på detta oxå med att skriva om alla grejer på listan... får se när jag kör igång... :P

2010-12-01 @ 17:36:16
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vad roligt o få lära känna dig lite bättre, o ja jag läste allt. :-) Verkar som du har ett härligt liv och vilken bonus att bo så nära sina vänner o kunna springa över snabbt.



Ja ang klänningen så kom ett mail idag att den var slutsåld i XS som jag tagit, så jag skyndade mig att klicka hem en i S istället så får jag hoppas att den hinner komma till fredag. Annars får jag leta upp något i garderoben, det löser sig nog på nått vis! :-)



Ja visst är mössan o benvärmarna hos nuknuk fina, perfekt nu i minusgraderna.



Hoppas du haft en fin dag, kram!



2010-12-01 @ 19:48:33
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: sara - mamma till wilda

Visst orkade jag. Kul läsning!



Tack för tipset du..

2010-12-02 @ 09:02:55
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vad roligt att du fyndade mössan, skulle nog själv passa på jag med innan de tar slut. :-)



Nellyklänningen kom inte, slutsåld i alla storlekar, men jag ska ge vår shoppingcentrum en ny chans idag, annars blir det garderobåtervinning för min del. ;-)



Kram fina!

2010-12-02 @ 09:46:12
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Fröken M

klart man orkar läsa hela ! Jag tycker de där klistorna är kul för man får veta lite mer om sina bloggvänner :) Sista bilden på er är så fin !! har ni den inramad ?

Kram

2010-12-02 @ 09:46:43
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Eivor

Du missade att det var pappa som tog hand om dig och såg till att du fick den trygghet och omsorg du behövde.

2010-12-02 @ 10:59:08
Postat av: Andrine

det finns nog en risk för att det blir det... :P

2010-12-02 @ 20:24:01
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: stina - mamma till Melker

Vilken fin bild på din lilla familj :)

2010-12-08 @ 15:08:56
URL: http://st1naa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0