Åhååå Jag viiiiiill..........

..... Ha pengar till konstertbiljetter!!
Jag vill gå på GreenDay och Roxette.
Skulle ju egentligen gått på Green Day för en massa år sedan med Elin men vi fick fel uthämtniningsdatum så när vi skulle hämta biljetterna fanns dom inte.. De hade ju vart GRYMT att se dom nu när dom äntligen är i Sverige..
Och Roxette, ett av mina absoluta favvoband sen jag va liten.
Det känns som att det är once in a lifetime om man skulle åka på dom..
Men som vanligt äre pengabrist och inte blir jag gladare av att påminna mig själv om det.

Men jag fyller ju år där i sommar så kanske kan önska mig pengar till biljett men då är ju risken stor att det inte finns några biljetter kvar.

Jag får drömma vidare.



och sen måste jag bara få berätta en sak. Och det är att jag blir skrämd av hur många föräldrar det finns som inte borde ha barn. Som sätter försvarslösa barn till världen och skiter rent ut sagt i dom.
Hörde nämligen på radion igår om ett par som hade en bebis på några månader. Föräldrarna va så uppslukade i Tvspel att deras barn bara fick en flaska välling om dagen och dog av svält.
Jag fick rysningar i hela kroppen och mådde riktigt dåligt när jag hörde det. Man känner sig så maktlös och man vill bara kunna rädda alla dom små och ge dom ett bra liv. Det ska bannemej inte gå till på det sättet.
Jag blir riktigt förbannad när jag hör sånt.
Där ser man vad tvspel kan göra. Och vad prioriterar.
Hoppas dom åker in på livstid dom asen.

(Finns bara EN nackdel med att ha barn själv, och det är att man blir så FRUKTANSVÄRT känslig när det gäller sånt här.)

Kommentarer
Postat av: Din <3

Word baby! <3

2010-03-06 @ 18:37:18
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0