:(

Som några vet har jag sökt till vården i sommar. Bonden, kvänumsgården osv..
Chefen på kvänumsgården skulle ringa till Bonden där jag varit tidigare och ta referenser på mig.
Så när ja ringde tillbaka till kvänumsgården idag så va hon väldigt negativt inställd och sa att Bonden inte alls rekommenderade mig.
När hon sa det fick jag en riktig klump i magen för så uppfattade jag inte mina sommarveckor där.. Jag tyckte det gick suveränt hela tiden och ja va självständig och tog intiativ, va trevlig osv. Ja jobbade nästan varje pass jag fick, förutom runt min födelsedag då jag ville vara ledig. Jag va till och med den enda som tog intiativ till att ta med dom äldre ut i solen så dom fick komma ut i friska luften och se något annat än samma väggar hela tiden..
Jag trivdes så fruktansvärt bra och kom bra överens med dom anställda. Lätt ett av dom bästa jobben jag haft och nu får jag höra att chefen va missnöjd med mig och inte ens kunde rekommendera mig till andra äldreboenden.
Jag känner mig så fruktansvärt besviken och det känns som om man skulle ringa till na och fråga va fasen ja gjorde för fel, för de va då inget jag märkte av..
Så nu känns det ju jättebra att jag inte ens kan söka nåt jobb inom vården häromkring eftersom min enda referens tyckte jag va kass.
Som tur var, så tyckte Elisabeth (chef på kvänumsgården) att jag va värd en chans så hon skulle höra av sig på tisdag så skulle jag ev få gå bredvid. Och det känns ju bra att hon lyssnade på mig och jag försökte verkligen förklara för henne att jag visst va intresserad och att jag älskade att jobba med gamla, annars hade jag ju inte sökt jobbet. !?
Men man känner ju sig knappast motiverad och positivt inställd. Nu vet man ju att man har ett extra öga på sig hela tiden och pressen att prestera till max och försöka visa motsatsen.
Endel ser det som en utmaning att nu ska jag bannemej visa dom. Men jag blir tvärtom. Ledsen och drar mig tillbaka.
Klart jag kan ta kritik men jag va ju verkligen inte beredd på det..
Och jag som ska söka undersköterskeutbildning till hösten. Känns ju värt.


ska umgås med mina vännor idag och hoppas dom kan få mig att bli lite gladare.





Kommentarer
Postat av: Karina

Fan va snopet att få reda på sånt när man själv tycker att man gjort bra ifrån sig. Tycker absolut att du ska ringa och fråga vilka problem dom hade med dig.

2010-03-12 @ 20:04:22
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Linda R

Exakt samma sak hände mig i höstas! Ja ville löneförhandla när ja va kvar i vården...och min chef ringde till massa andra chefer och tillslut i svar fick jag att jag inte va värd en löneökning (trots att ja jobbat där ett och ett halvt år!) Efter nån dag tog ja modet till mig och ringde och kolla med en utav dem närmasta chefterna vad de hade grundat sina tankar på eftersom ja av många anledningar jobbat på flera avdelningar då de tyckt att ja gjort ett bra jobb... Men då fick ja reda på att de hade förväxlat mig med en annan...så ta den där klumpen i magen och stå på dig istället för om du nu känner att du gjort ett bra jobb så har du troligen det =)

2010-03-12 @ 23:30:05
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: din <3

det löse sig ska du se :) alltid försöka tänka positivt även om det inte är lätt. Jag finns för dig iaf :) Fin bild också :) Älskar dig hjärtat! <3

2010-03-13 @ 23:57:30
Postat av: Elinen

De måste helt enkelt ha förväxlat dig med nån för det där låter ju jättekonstigt! Eller så har chefen på Bonden nåt emot chefen på Kvänumsgården och tyckte att de minsann inte skulle få en sån pärla ;)



Det är ju läskigt att ringa och fråga vad det var de tyckte var fel men jag tycker verkligen att du ska göra det. Förmodligen så reder det upp sig då och så inser ni att de tänkt på fel person, men i absolut allra värsta fall så får du ju i alla fall reda på vad de tyckte och kan eventuellt lära dig nåt av det. (Fast jag tror fortfarande att de är förvirrade eller bara dumma =P)

2010-03-15 @ 10:45:56
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0