SjukFlis

Andra skoldagen och jag är hemma med min lilla Flis som inte alls mådde så bra igår kväll och inatt. Det började med att hon klagade på magont och senbröt det ut och hon spydde flera gånger fram tills inatt. Ingen matlust har hon haft, så tom mage fram till klockan 4 inatt då hon vaknade, och frågade efter både välling och vatten. Självklart fick hon det. Sen ville hon "" gova mamma pappas gäng" så jag laddade upp med flera handdukar hon fick ligga på, men ingen spya har kommit sen dess. Och skönt är väl det.
Idag har vi myst lite i soffan framför pongo och dom 101 dalmatinerna och läst lite böcker.
Har även försökt trycka i henne lite frukost men hon har inte varit så sugen. INte så konstigt kanske. Ja hoppas mat och dricklusten kommer tillbaka för hennes lilla mage är ganska tom nu.
Annars har hon varit som vanligt och sjungit och lekt lite, men inte helt sig lik ännu.


Nu medans Fröken Flis sover tänkte ja röja lite här hemma. Sedan ska det tvättas senare ikväll. Har en del tvätt sedan igår och inatt.


Och föresten, de va bara en som gissade rätt på min grönsak jag la upp i föregående inlägg, efter en del ledtrådar :P

Det är en GURKA! Det hade ni aldrig kunnat gissa va ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Känns som det är såna tider de små mår dåligt..inskolningar o sånt..min prins klarade 4 dagar sen blev han dålig..får hoppas att våra små blir fris tills måndag.Ha en mysig helg.krma

2011-08-26 @ 13:47:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jouline

Nämen oj, usch så jobbigt. Hoppas hon blir frisk snart och att hon får aptiten tillbaka så hennes mage inte är så tom.



Tack så mycket för din fina rad hos mig :) Hoppas du får en bra fredag med trots din lille sjukling.

kramar!

2011-08-26 @ 13:49:52
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ohh var det en gurka, fniss, Ohh hoppas att hon kurerar sig snart



kramar

2011-08-26 @ 16:04:10
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0