Mysigaste fredagen på länge

Sitter just nu hemma i mörkret, kikar lite tv, kikar lite på nätet. Mukisbyxor och en stor mysig filt. Nu fattas bara en kopp te.
Jag och Flisan har varit med Sandra och Simon ute hos Sandras mamma i Long. Ett jättemysigt hus ute på landet, ja det är verkligen supermysigt, man känner sig så välkommen och hemma där :-)
Vi fick god mat, och Flisan fick självklart hedersplatsen på hörnan i en datastol med kuddar som upphöjning så hon kunde nå sin mat på bordet. :-)
Sedan lekte jag sandra och flis med sandra gamla barbiedockor, och det tyckte Flis va jättekul! Men något som va ännu roligare va gåbandet som stod i tvrummet. Vi satte på den i lagom fart så flisan fick åka kana på den, och det va såå roligt tyckte Flis!

Åkte hem vid halv nio och Flisan va så trött så hon somnade på vägen hem. Hemma fick hon välling som hon låg och käkade i mitt knä, och sedan valde hon att ligga kvar och bara mysa. Jag strök henne över pannan om och om igen och det va no väldigt avslappnande för hon somnade. Och det va så mysigt! Det händer så sällan så man får verkligen ta vara på dom stunderna. 

Så ja har haft en mysig kväll. Trots omständigheterna. Allting är jättejobbigt just nu. Olidligt skulle jag vilja säga. Jag slits ständigt mellan vad min hjärta säger och vad min hjärna säger. Jag önskar jag va stark, och det är jag med jämna mellanrum. Men ibland tar känslorna över och då faller precis allt, och man slits hela tiden mellan hat, och kärlek. Varför, varför just jag? Ensamheten är så slående och så kall.
Det här är mitt livs svåraste beslut. Jag hatar det här..
Min dröm om den perfekta familjen. Min dröm om lycka bara försvann. Jag vet att ingen familj är perfekt i grund och botten. Men så länge man håller sig trogen sin livskamrat så är det perfekt. Så är det..

Det finns så många minnen. Varför kastade du bort dom? Varför äventyra sitt allt? Det är helt sjukt..

Har kikat på lägenheter i Vara idag. Hittade en på blocket som jag tänkte jag skulle ringa på imorgon. Med blandade känslor såklart. Jag går emot min vilja så fruktansvärt mycket men vad ska man göra?

Livet är sällan rättvist..


Kommentarer
Postat av: Anonym

om man ändå visste själv..?!

2011-02-04 @ 23:29:58
Postat av: Kashaya

Hejsan, kika gärna in hos mig och tävla om en hemlig goodieag från Missäy. Supersöt lite dotter du har förresten, antar att det är din dotter på bilderna på headern?

2011-02-04 @ 23:35:19
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Simon Dahlbergh

Jag tycker du ska fortsätta med ditt liv och blicka framåt. Vem vet, gräset kanske är lite, lite grönare på andra sidan. När allt krångel är slut så hoppas jag att du gjort ett val som är ärligt, samt det bästa för dig. Den perfekta familjen kanske inte måste vara din egen, utan ditt/dina barns. Hur som helst så finns jag och Sandra här.



Hoppas att du inte går och gör det som är lättast, utan det som faktiskt gör det lättare för dig.

2011-02-05 @ 00:57:14
Postat av: 3rnst

Livet är inte alltid lätt, tyvärr. Men det är ju tur du har söta Flisan. :)

Vet att det känns jobbigt just nu men livet kommer att kännas lättare igen, och om det är någon som fixar det här så är det världens finaste och bästa Jennie!

Tänker på en mening ur "Robyn - Call your girlfriend" (Har fastnat en del för hennes låtar det senaste) ... "You tell her that the only way her heart will mend is when she learns to love again" ...



Ta hand om dig :* KRAM!

2011-02-05 @ 01:35:04
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag vet inte alls hela historien eller vad som har hänt. Men mitt tips till dig är att du ska bara känna efter hur du känner. Vad Du mår bäst av. I detta fallet tror jag att du måste tänka på vad som är bäst för Dig och ingen annan. Ibland är känslorna till någon jättestarka, och man vill inte ta farväl till dom. Men ibland kan det va det bästa för en själv. Du kanske mår bättre av att va själv ett tag? Som sagt jag vet inte vad som har hänt, men kände bara för att jag ville ge ett tips ändå. Jag hoppas det kan hjälpa lite. Kramar om! // Nathalie.

2011-02-05 @ 02:14:43
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

men ursch stackare jag tror ja förstår va mannen i huset gjort..synd att han gör så när ni har barn tillsammans och riskera något så fint som er två!

har själv vart me om att killar vart otrogna så vet va du går igenom

massa styrke kramar <3

2011-02-05 @ 07:52:16
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Lina

Hur ska ni göra med lägenheten ni redan har? För ni står väll båda på den, och har 3 mån uppsägning antar jag? Kanske ska lägga ut den på blocket med så ni slipper dubbla hyror i såna fall. Bara en tanke. Lär ju inte bli svårt att bli av med den så fin som den är.

2011-02-05 @ 07:59:28
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja och dyrt dessutom. En 2:a räcker ju gott och väl.

2011-02-05 @ 09:23:02
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Börjar förstå... Kan bara säga ta hand om dig!!! Vi känner ju inte varandra, men jag tänker på dig och lider med dig!

KRAM!!!

2011-02-05 @ 10:26:13
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Känns som du är lite mer positiv nu =) Hoppas det iaf

2011-02-05 @ 17:40:31
URL: http://saratilling.se
Postat av: Linda R

Det ända jag kan råda dig till är att följa din instinkt...den har väldigt sällan fel...

Och hur hemskt det än låter så "skapar man sin egna lycka" och om den inte finns så är den på något annat ställe....det gäller bara att hitta den...

2011-02-05 @ 19:15:47
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Skulle vilja ge dig några goda råd mitt i det här, men jag vet inte vilka. Det är nog ditt hjärta du får lyssna till. Kanske behöver du vara ensam ett tag nu o få känna dig fram till vad som är rätt.



Jag ränker på dig o vill skicka massor av styrkekramar!!



2011-02-06 @ 21:56:40
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0