Börjar första dagen på nya året med tacos och Lördagsmys!

Åkte hem från Borås på eftermiddagen efter att Flisan sovit klart middagen. Vi va såklart hungriga och tänkte att vi lyxar till det med lite Lördagsmys och gör Tacos till middag. De va jättegott! :-) Som ni ser så lyckades jag fånga en liten tjyv på bild. Undrar vem det kan vara som snor gurkbitar? ;-)

 

Jag brukar ju alltid göra en liten tillbakablick på året här på bloggen och detta är tredje året jag gör det. Gisses, har ja hållt min blogg vid liv så länge? Mina andra inlägg från föregående nyår hittar ni här och här .

Under året som gått:

  • Det första som händer detta året är att jag och min familj flyttar från huset som vi bodde i i Önum. Vilket va både skönt och tråkigt på samma gång. Tråkigt just för att vi älskade läget och själv huset. Det hade potential och vi trivdes super. Men det funkade inte alls med hyresvärden. Mer om det här. I vilket fall hamnade vi i Emtunga på samma gata som 4 av våra andra vänner och kunde inte trivas bättre! Flisan fick ett fint rum med nya fina möbler och vi fick bra hyresvärdar!
  • Min älskade dotter fyller ett år och det firas här hemma med kalas, släkt och vänner. Sedan dess har hon bara växt och utvecklats i en hejdundrandes fart. Tiden går.
  • Jobbat har jag också gjort men bara sommarjobb, vårdbiträde på två olika äldreboenden vilket jag trivdes hur bra som helst med.
  • Jag och Sandra sökte till undersköterskelinjen i Lidköping, och kom in båda två! Fast i Skara, där vi har hått nu 1 termin och har bara ett år kvar! :-)
  • Flisan skolades in på dagis i Maj. :-)
  • Jag och Kaj va på Roxette i Halmstad! Kanske höjdpunkten på hela året? Mamma hade Flisan och vi begav oss dagen innan med tält och tältade på Tylösands camping precis bredvid Havet. Vi gick en kvällspromenad in till Tylösand och åt på fin restaurang och dagen efter begav vi oss till Halmstad och köade i flera timmar. När det endast va ett fåtal timmar kvar ringer mamma och säger att hon åker ambulans med Flisan. Flisan hade fåt ett EPanfall och va på väg till sjukhuset. Det va fruktansvärt att vara 20 mil hemifrån, allt man önskade var att få vart med henne men vi kunde ingenting göra. Vi kikade på konserten och åkte direkt till Tylösand, packade ihop tältet i mörkret och begav oss hem i natten. Vi skulle egentligen sovit en natt till men vi ville komma hem så fort som möjligt. inlägget om detta samt bilder hittar du här. Finns även en film där vi visas i kön när vi precis fått veta vad som hänt Flis. Vi kommer nästan sist på filmen. Vi sitter ner i svarta tröjor, jag har tofs och svart diadem o Kaj har ljusblå jeansshorts o pratar telefon. Jag sitter och torkar mina tårar i all förtvivlan. http://hallandsposten.se/hptv/1.923235-mer-an-ett-dygns-vantan-pa-roxette Ser ni oss?

Sen kan jag inte komma på mer som är värt att nämna för detta året. Ni som känner mig, rätta migom jag har fel men jag kmmer inte på något. Plus att Flisan är högt och lågt, grinig och trött så jag ha lite svårt att tänka just nu med^^,

Ha en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Smarre

Åh vad gott med Tacos!

2011-01-01 @ 20:13:23
URL: http://absolutsmarre.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Åh nej. Tormarp ligger i södra Halland..

2011-01-01 @ 22:37:47
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vi funderade med på tacos igår men så när vi stod i mataffären kurrade våra magar så mkt att vi köpte med pizza hem istället. ;-)



Vad jobbigt det lät att vara så långt bort från sin älskade dotter då det händer en sån sak, brukar hon få Ep-anfall ofta? Men det var ju bra att hon var i goda händer o fick vård direkt, skönt.



Många kramar!

2011-01-02 @ 09:55:55
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

MMMM göttans med tacos, blev man sugen på det å;)



Vet du jag gjorde det enkelt för mig när jag gjorde bilder från året, kollade min egen blogg från januari sen visade jag bilder som redan var inlagda då blev det super enkelt, annars skulle jag aldrig orkat gå igenom alla våra usb minnen sånt tar ju alldeles för lång tid;)



Ser ut som ni haft ett bra år:) men det där emd Ep anfallet måste varit hemskt, o läskigt. Har hon haft fler efter det? får hon mediciner för att motverka lr ger man inget efter "bara" ett anfall?

många frågor men jag blev så nyfiken.



ha en bra dag!

Kram!

2011-01-02 @ 10:04:22
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: lindshe-svart bälte i shopping!-

Nu finns en försenad dagens blogg vinnare uppe (3o dec) eftersom att jag varit magsjuk och inte kunnat vara vid bloggen!

vem vet, kanske hade du turen med dig denna gång? =)

Take care, ha en bra dag :D



2011-01-02 @ 10:32:42
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: lindshe-svart bälte i shopping!-

Underbart att du är med och tävlar! :)

Nu håller jag tummarna och hoppas på att du vinner,

för det är ju underbart att få gratis hårprodukter bara sådär..Eller hur ?! :D

Take care, puss och kram

http://lindshe.blogg.se

2011-01-02 @ 10:50:41
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tycker jag absolut att du ska göra :)

Jag hade en super mysig jul då jag fick träffa alla mina småskon plus mina föräldrar (självklart min favorit prins också) ^^

Du verkade ha en bra jul du med? :D

2011-01-02 @ 12:05:24
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Åhh fortfarande sugen på tacos, bjuder du?:)



Skönt att hon mår bra idag lillstumpan, så otäckt med sånt där... Hoppas det inte var Ep-anfall sånt verkar så läskigt tycker jag..

Men väldigt dåligt av läkarna att inte kolla upp det ordentligt, sänt vill man ju såklart veta..



Hoppas ni haft en bra dag?

Kram

2011-01-02 @ 20:35:39
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det vart tacos idag istället, mumms!



Men fy, menar du att de struntade i det! Man får ju ont i magen, det gäller ju ett litet barn! Men samtidigt så blir man inte förvånad då man ofta hör liknande saker om då vården inte fungerar som den borde. Det var ju tur att det inte var något mer allvarligt o de skickade hem henne utan att kollat grundligt. Kramar!! Hoppas ni har en fin kväll!

2011-01-02 @ 21:05:21
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Lina

sv: jippi :)

2011-01-02 @ 22:34:31
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0