Då va helgen snart över..

..igen. Går alldeles för fort enligt mig. Kan det vara för att skolan och motivationen ligger på noll just nu? Hoppas verkligen jag får upp lite positiv anda snart..

Idag har för omväxlings skull varit en solig och härlig dag. Så då fick det bli en liten promenad med FLisan till stallet så hon fick kika på hästarna, som hon älskar att göra.
Sedan bar det iväg till pappa för att hämta, eller bogsera min bil som stått och vilat sedan i höstas. Fick den iväg bogserad till en kille som ska laga den åt mig, för nu kommer behovet av att ha min egen bil när det är skolor och dagis och gud vet allt va det är. SÅ nu äntligen får jag tillbaka min gamla pärla i veckan. Är blott en 740 men ack vad jag tycker om den!





På tal om ingeting alls. Flisan har tappat aptiten. BIG TIME! Hon varken vill ha frukost, lunch, middag eller kvällsmat! INGENTING duger. Inte ens välling som hon Älskar! Inte ens tomater är särkillt intressant längre och det tillhör verkligen favoriterna. Antar att det går i peroder det där men det är verkligt frusterande. Det enda som duger är vindruvor och majskrokar. Bättre än inget? I vanliga fall brukar hon även dricka vatten men det märks att hon inte dricker lika mycket som innan för blöjan är näst intill torr numera på mornarna och det brukar den verkligen inte vara i vanliga fall. Men det är väl det gamla vanliga mamma-ororar-sig-för-mycket-nu-igen-syndromet.
Hon är ju pigg och glad i övrigt och det är väl huvudsaken I guess.

Nåja. nu har jag tagit tag i en läxa som jag äntligen kom underund med hoppas jag. Känns skönt att ha avverkat en läxa i den stora högen.



Ha en bra kväll alla!


Kommentarer
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Hej på er!



Åhh du är väl för goo du lilla Flisan, vilken söt bild på lilla prinsessan.



Härligt att ha en bil, skulle jag också behöva men här har min v70 stått i garaget sen i maj.. irriterande men en annan har ju tummen mitt i handen när det gäller det där med bilar, o karln är tydligen för lat för o ta tag i det. Bortkastade pengar om du frågar mig att låta min pärla stå i garaget.. =(



usch förstår att det är jobbigt när hon inte äter, vet hur det känns. Min Norah är likadan o det har hon ALLTID varit. när alla andras barn åt sina barnmatsbrukar för fullt vägrade min prinsessa äta o om hon väl gjorde det var det MAX 2 tuggor. när vi bytte till riktigt mat i hopp om att det skulle funka var det samma sak där.. men vi hade sånt tur var ersättningen o välling, det älskar hon våran lilla tjeje, så det är skönt att det funkar iaf. Man vill ju att dom ska få i sig någonting. Nu är vi ju så vana vid att N inte äter, men visst tänker man tanker flera ggr att det känns som domm miassar massa vitaminer mm när dom inte äter.



bvc har jag bett om råd till massor med gånger men där ignoreras ständigt min oro.. Nu har man "lärt sig leva med det" man blir van till sist. Men givtetvis finns oron där inne o gror.. Men vad ska man göra? som sagt är innerligt GLAD att vi har vällingen..



oj blev långt det här:)

HOppas lillskruttan börjar äta snart igen.



KRAM

2011-01-30 @ 21:40:03
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

haha vilken härlig bild :D skorna passar ju perfekt ;)

2011-01-31 @ 07:28:43
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Barnvagnen fyndades på loppis för 50 pix =)



Gud så söt hon är i de stora skorna

2011-01-31 @ 07:56:47
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Andrine

Hej Jennie... du ska inte oroa dig så mycket över maten... jag gjorde oxå det när Albin slutade äta... men läkarna sa att barn äter det dom behöver.. huvudsaken är att hon får i sig vätska.. Så länge hon får i sig lite att äta så är det nog ingen fara... men slutar hon äta helt kanske du ska söka läkarhjälp..



hur är det annars med er??

2011-01-31 @ 09:46:19
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Pappa till flisan

Hon är så go våran flisgris :) pappas skor passar ju hur bra som helst! :) <3<3

2011-01-31 @ 20:39:36
Postat av: Sandra, Colins mamma

Vilken gullig bild. Colin har också börjat prova andras skor/kläder så sött. Hoppas ni haft en bra helg!

2011-01-31 @ 21:00:09
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var väll en för härlig bild, är hon också tokig i att prova andras skor? Meja går i våra skor jämnt o ständigt, ser för sött ut. :-)



Hoppas att aptiten återvänder, det kanske är så efter sjukan? Inte lätt o få de små att äta om de bestämt sig för att knipa, men huvudsaken är ju att hon får i sig något och framförallt vätska.



Kramar

2011-01-31 @ 22:43:55
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det var väll en för härlig bild, är hon också tokig i att prova andras skor? Meja går i våra skor jämnt o ständigt, ser för sött ut. :-)



Hoppas att aptiten återvänder, det kanske är så efter sjukan? Inte lätt o få de små att äta om de bestämt sig för att knipa, men huvudsaken är ju att hon får i sig något och framförallt vätska.



Kramar

2011-01-31 @ 22:44:01
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Hon är typ olagligt sööt :)

2011-01-31 @ 22:48:11
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ gravid vecka 40

SV: tack va snäll du är :)

2011-01-31 @ 23:19:46
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Astrid

ÅH GUD vad söt !!

2011-02-04 @ 00:14:09
URL: http://oneofthekind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0