Dag 12. Min vardag

Ja nu var det ju ett tag sedan jag bloggade om min lista, men jag fastnade helt enkelt vid Min vardag och min fotofantasi tog stopp. Vad är min vardag egentligen? täntke jag. Sen glömde jag av dett ahelt tills idag när jag fick ta tag i min lista helt enkelt :)

Här är en del av mn vardag:

 

Dagen börjar alltid med ett snyggt och städat hem men allt eftersom dagen går så blir det allt stökigare: Och vem kan det vara som orsakar denna kaos här hemma? Inte är det väl FLisan iallafall ;P

 

Det har gått superbra på praktiken både idag och igår.

Gårdagen började med att jag skulle vara med och titta på samt assistera lite när en läkare skulle skära bort två leverfläckar på vardera ben på en patient. Jag är ju väldigt känslig och blir lätt svimfärdig och illamåenade när jag ser sånt här vilket resulterade i att jag blev alldeles likblek och det totalsvartnade för mina ögon. Fick gå ut och drick vatten och sätta mig ner en stund. Dom tyckte int ejag skulle gå in igen men skam den som ge sig tänkte jag och gick in igen. Man vänjer sig ju inte om man inte tränar på det! OCh det blev ju inte bättre när patienten själv svimmade av i en halv minut och låg och krampade på britsen. Har sett människor som svommat förr men det är allti lika läskigt tycker jag..

Idag har jag medverkat vid tre stycken EKG som jag har fått utföra helt själv på olika patienter. DÅ känner man sig stolt när man får utföra uppgifter alldeles själv och känner att man behärskar dom också.

Har även idag varit med om att få se en reskopi för första gången. Inte det trevligaste men lärorikt och nu vet man ju hur det går till.. :P

 

 

Nu har vi precis lagt Flisan och jag tittar på Sveriges mästerkock.

Kan ju nämna att vi har börjat pottträna Flisan nu ;) Varje kväll innan pyjamasdax har vi satt henne på pottan och hon vet precis vad hon ska göra. Dock gör hon inget i den men OM hon försöker. Hon tar i så hon nästan blir blå! :P Och hon tycker det är roligt också, det är ju bra :-)

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Hade jag inte varit allergisk skulle jag inte tveka en sekund. Vad fint ni har hemma!

2011-03-23 @ 20:24:00
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Älskar er hall!!!

2011-03-23 @ 21:08:42
URL: http://saratilling.se
Postat av: Janika

Allt går jättebra med lilltjejen hon är så snäll och fin våran lilla flicka :)

Spännande det där med praktik på vårdcentralen! Reskopi är det när dom filmar ifrån det nedre hålet så att säga? :P Jag hade nog aldrig pallat med att titta på när dom skär i folk, jag hade svimmat direkt. Jag tål blod och sånt men inte nålar och skalpeller.



Kram

2011-03-23 @ 22:10:44
URL: http://mumintrollska.spotlife.se
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Fint ni har det :)



SV: Visst känns det så? Har du fattat än att det var flisan som låg i din mage? jag tror inte man någonsin kommer förstå det. Helt sjukt !

Kramis

2011-03-23 @ 23:39:23
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Ni har fint hemma, speciellt hallen !!

Jag tror att pott träningen "måste" vara rolig, och att man inte gör det till en stor grej. Snart är hon blöjfri er lilla skatt ska du se :) kram

2011-03-24 @ 09:01:39
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linnea Granström- Blev mamma som 17åring till Ebba ♥

Taaack!

Oh vilken snygg byrå i hallen, helt i min smak :):)

2011-03-24 @ 21:40:01
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Otroligt fint i hallen :)

2011-04-14 @ 10:41:34
URL: http://shabbychicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0