Och nu..

tänkte jag visa bilder från min och Kajs impulsfototripp till Lidköping som ägde rum igår. Vi fick ett ryck då jag har varit så sugen på att få använda min kamera mer än vad jag gör.. Få träna och lära mig mer om dess funktioner, så då tyckte jag Lidköping by night skulle passa som ett bra försöktställe.
Bilderna blev väl sådär och som vanligt blir kvaliten grumlig när man lägger över dom på bloggen :(

På vägen till Lidköping ligger ett litet, litet ställe som heter Resville som även har utsetts till "Sveriges vackraste höla"
Och visst är det fint men jag har allt sett finare ställen.
Här kommer dom:















Bilderna från Lidköping:



En gammal racingbana har det legat här. Ett öde mål bland massa bråte och gamla racingspår. Tyckte det va lite häftigt.. Men anledningen till att jag reagerade på detta va sponsringsskylten från Jeans och tröjshopen som syns på. Det finns inte kvar sen många år tillbaka men har en gång i tiden varit min farfars tryckeri som även min pappa jobbat på i 18 år. Har mer eller mindre växt upp på tryckeriet eftersom jag va där mycket istället för dagis då jag tyckte det va roligare så jag har en hel del roliga och härliga minnen därifrån.


En random uppbrunnen bil vid vägkanten


Vattentornet


Testade lite långa slutartider också.. Har aldrig testat detta. Väldigt originelt men nu vet jag hur man gör iaf ;)








Så. de va de de ;-)

Önskar er alla en mysig fredag..
Här blev man föresten överraskad med ett snötäcke när man vaknade. Blev alldeles bländad och görförvånad när jag drog upp persienerna imorse. "Åh nej" va min första tanke, jag som va så bombsäker på att snön skulle va försvunnen för den här gången. Men nej.
Nåja. Vi är ju iallafall inte drabbade av en tsunami. Vi behöver inte bekymra oss över att våra hem, nära och kära har spolats bort i en jättevåg, vi behöver inte bekymra oss över mat, vatten eller värme.
Ett litet snötäcke är ingenting. Att klaga är det minsta man borde göra egentligen så bra som vi har det.


Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Verkligen jättefina bilder!

2011-03-18 @ 22:22:56
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Papps

Riktigt snygga bilder

2011-03-20 @ 00:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0