Fröken Flis

Flisan har i stort sett alltid varit en liten ängel på nätterna bortsett från något undantag när hon va mindre. Dom senaste månaderna har hon sussat gott hela natten, och dom gångerna hon vaknat har hon velat ha välling. Jag har gett henne det, hon har druckit och somnat om utan ett ljud.
Men den senaste veckan har hon fått för sig att vakna en gång varje natt och vara helt hysterisk. hon ropar efter mig och säger "gangi" (välling) och "bampa" (Lampa)
Hon vill ha sin välling och hon vill även att lampan skall vara tänd. Flisan har blivit rädd för mörkret! Varje kväll hon ska sova tänder hon taklampan (hon når den från sin säng) trots att det redan är ganska ljust i rummet då det inte blir mörkt så tidigt nu förtiden. Och på nätterna är hon helt hysterisk när det är mörkt i rummet. Brukar sätta på Tv:n så det iaf blir ett behagligt ljus att somna i både för fröken Flis och för oss men det duger inte.
Jag förstår inte vad som hänt.
Så nu har jag iaf satt in en nattlampa i fönstret som får stå tänd natten till ända.
Den duger någorlunda.
HOn har blivit en svår dam att ha o göra med både vid läggning och på natten. Men det är väl perioder som allt annat.




Flisan har däckat efter minst en timmas krångland, tjattrande, ropande och många vändor med lampknappen som hon envisas med ska vara på.


En go och glad flis vid frukostbordet imorse :-)

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Alla dessa faser de går igenom. Kan inte vara lätt att vara liten

2011-05-03 @ 22:39:35
URL: http://saratilling.se
Postat av: Andrine

Det kommer och går det där med nattningen.. Albin har ALLTID velat ha släckt i sitt rum när han ska sova, han kan inte somna om det är minsta lilla ljus.. Men inatt vaknade han och jag fick springa och jaga spöken typ HELA natten för han fick för sig att det var spöken i hans rum.. Så det ett röre det där med lampor och sova..



Synd förresten att det inte blev något ryda i helgen.. Jani drack ju i lördags så han vågade inte köra på dagen i Söndags... men vi kan väl ta det när det är fint väder en annan helg??

2011-05-03 @ 23:12:42
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Så ni får ungefär lika mycket sömn som vi fick inatt :P Vilda håller nog på att få några tänder och vi hade ingen alvedon hemma så hon vaknade varje timme hela natten och gallskrek och det tog ca 30 min att söva henne varje gång. Trött! Men nu väckte Vilda mig vid 6 och ville ha välling och jag kunde inte somna om för det är så ljust ute. Tror jag kommer va e zombie idag.

2011-05-04 @ 06:35:11
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Jaha vad synd vi har 15 mil så går ju massor med tåg hela tiden. Jag vill åka dit för att handla kläder till ett bröllop jag ska på. Tyvärr blev det inget idag min mamma svek i sista sekund som vanligt. Bara bra med oss annars. Hoppas ni får en fin dag. Kram

2011-05-04 @ 07:19:31
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Sandra

Max hade också en sån period ett tag men de hjälpte med att vi köpte en liten liten lampa man sätter i eluttaget. Den går efter ljuset själv och tänds när de blir för mörkt. Sen ändrar den färg under natten och är väldigt "behaglig" att ha faktiskt :-) Nu slipper dock bi se den då han sover på eget rum men ni kanske skulle testa något sånt om inte detta funkar :-) Kram

2011-05-04 @ 08:50:11
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Gumman kan lova dig att det är bara är tillfälligt som hon gör så..Alla barn har sina stunder i sin uppväxt..Hoppas att du får en bra onsdag..Söta bilder på henne.kram kram

2011-05-04 @ 09:22:36
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Min son är så speciell med sin mat och vägrar att äta burkmat så nu äter han samma mat som oss vuxna eller nästa skönt att slippa tänka på att man måste köpa hem brukar hela tiden.Men måste ändå var försikgit med allt för min prins är mjölkprotin allergis så vi får köra mycket med soja o havre produkter.Ha en skön onsdag söta.kram kram

2011-05-04 @ 09:41:00
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Tack för dina ord om huset =)

2011-05-04 @ 09:54:07
URL: http://saratilling.se
Postat av: Fröken M

sötaste lilla Flis !!

Hoppas ni haft en mysig dag !

Här är det snart dags att natta viggo och sen ska jag ha en LUGN kväll i soffan :)

Kram

2011-05-04 @ 19:02:08
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0