Lilla boken om Jennies funderingar..

Ja nu har jag mycket på gång i skallen.
Fick för några timmar sedan sålt en barnvagn jag köpte för 150:- på kupan här i Vara. En nästan ny jättefräsch, sådan som finns på Harald Nyborg att köpa. Min sluga tanke var att sälja den dyrare och tjäna en slant på den, först låg den ute för 600, tänkte man får väl chansa. Men det slutade med att jag sänkte den och fick 400:- för den. Så jag tjänade 250:- Bättre än inget ;-) Så nu har jag pengar så jag tanka min lilla blå pärla.

Och om exakt en vecka ska här firas, för Lilla Fröken Flis fyller hela 2 år den 23:e och kom på nu att det kanske vore dax att börja tänka på kalas?
Har fundering på att ha kalajset på Söndagen och ha lite öppet hus mellan halv 3 och 6. Så funderar jag även på att vara väldigt modern utav mig och skicka inbjudingar via fejjan. Alla har ju face nu för tiden så hela inbjudningslistan finns nog där ;-)
Har dock lite problem med vad jag kan bjuda på..
Någon som har några roliga, lite annorluda förslag och recept att dela med sig av?
Har några ideer själv men vore roligt med några tips :-)

Som jag skrev i föregående inlägg så har vi varit i Falköping i helgen och tagit det allmänt lugnt. När vi åkte hem såg vi att de va loppis en bit utanför Emtunga där vi bor så vi åkte dit och kikade lite.
Hittade MASSA häftiga gamla fina saker. Bland annat gamla trälådor med gamla varumärken på, typ sådana man hade glasflaskor i osv. Vore jättehäftigt att plantera i, i sommar.
Sen hittade jag även en gammal växasäng från 60talet som jag blev helt frälst i. HAr länge letat en gammal säng, ett projekt som jag kan fixa och måla med själv. Och jag tyckte den här va såå fin! Och den va inte så stor heller, med tanke på att Flisan har en och annan möbel i sitt rum så kan hon inte ha någon stor säng, för den skulle inte få plats.


Va tro ni om den? Om man tänker sig att jag slipar ner denoch målar den vit på nytt.
Han ville ha 300:- för den, har inte direkt några pengar nu men jag hade till nästa SÖndag på mig at fundera.
Va tycker ni, visst skulle den bli fin om jag rustade upp den lite?

Som ni märker så behöver jag lite hjälp här med smakråd och recept och allt vare nu va.
Så kom igen och hjälp mig nu! :-)

Ser även att det kommit några nya hit till min blogg. Min bloglovin räknare har stegat några steg upp dom senaste dagarna. Tycker jag är jättekul! :-D

Nu ska vi kika på film här. Trevlig Söndagskväll på er!

Kommentarer
Postat av: Lisandra-Milos mamma

Den sängen va riktigt riktigt fin:)



Sen du kikade in hos mej så har ja börjat följa dej genom bloglovin, så ja är nog en av dom "nya" ;)



ha en fortsatt trevlig kväll:)

2011-05-15 @ 21:45:23
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Slå till ! Den där kommer bli super fin när d har pyssla lite med den :) kramar

2011-05-15 @ 21:49:37
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sandra

Köp den, inget att fundera på! Supercharmig ju :)

2011-05-15 @ 22:04:22
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

de kanske är tack vare lilla mig som tipsat om dig hihi ;) jag tar åt mig lite ära iaf haha



sv: tack för alla fina kommentarer på bloggen du skrivit =)

vi köpte lite smått å gott som vi hade kvar att köpa till lillebror, madrass å täcke å skötbädd osv lite små fix helt enkelt :)

kram

2011-05-16 @ 10:05:02
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Mamma till William & bebis i magen

Skönt med hemma dagar med,mindre skoj att din sötnos inte mår helt bra.Börjar bli små piggare nu så det är skönt..Här blir med en hemma dag som det ser ut som nu..Skönt med såna dagar med..Är mycket tröttar nu än för någon veckan sedan..tar på krafterna med en livlig ett åring och vara gravid..kram kram

2011-05-16 @ 10:09:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William & bebis i magen

Ja mamma livet är det bästa jag har varit med om..Att få denna äran är bara så underbart.Som du säkert vet är jag ängla mamma så en tuff start fick man som mamma men efter allt sorgarbete så blev jag med William efter en kort tid efter så det är så skönt för det hade bara varit mycket jobbigare...Så mamma livet är det bästa som finns och en ära :) Ha en skön dag.kram kram

2011-05-16 @ 10:27:53
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

det är 18 dagar kvar tills vårt planerade snitt är =)

kram

2011-05-16 @ 11:00:53
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag hade köpt den direkt! Så fin och den hade passat perfekt i flisans rum tror jag!



När vi hade 1års kalas för våran knatte så valde vi att bjuda på grillad korv med bröd då de är hans älsklingsrätt.. Han blev överlycklig och åt massor och de var de viktigaste för oss hehe :-)



Annars kan man bjuda på lite olika kakor eller plock mat kanske..

2011-05-17 @ 11:42:15
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Lina

Blir nog jättefint :)



Jag tänkte göra cakepops till Vildas födelsedag men hann inte så det är mitt tips :)



Hur många läsare har du på din blogg?

2011-05-17 @ 18:23:40
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0