Lite hjälp med låtvalet tack?

Jag hade noll motivation att gå igenom alla inlägg på BL så här på nattekvisten. & jag visste att om jag inte klickar bort dem NU så kommer dom ha dubblats imorgon=ännu mera ångest :P
 
Flisan sover gott efter en heldag på dagis och massa bus med morbror Rickard hemma hos pappa tidigare ikväll. Kaj är iväg med sin kusin en stund så det innebär en heeel stund för mig själv här ikväll! Fast vid närmare eftertanke så är jag ändå skittrött, så jag tror jag joinar Flisan snart för ögonen går i kors på mig !
 
Nu har vi funderat över musik till vigseln. Det är SVÅRT! 
Det finns ju de vanliga med Sonja Alden & shirley clamp osv. Och det lutar åt att det faktiskt kanske blir en av deras dängor. Men sen hittade jag en låt som jag föll lite för, nämligen den HÄR!
 
Eller har ni några bra förslag? Det känns mest rätt med svenska låtar i kyrkan, men alla förslag är välkomna :)
 
Här är dom som jag hoppas på har tid och lust att sjunga under vigseln. 
Nina, & Angelicas kille Simon :)
 

Kommentarer
Postat av: birgitmaria

Ja, det är inte lätt att välja låtar, för de ska ju liksom passa. När vi gifte oss sjöng två av mina kompisar och vi hade valt "I folkviseton" - den är otroligt vacker (googla om du inte vet vad det är) och så sjöng de "Fjäril vingad syns på haga", men den valde jag för att den passar till sommaren. (vi gifte oss i juli) Jag tycker också om "Av längtan till dig" och "Det vackraste" . Hoppas du (ni) hittar rätt låt! (och att jag fick ge några tips iaf)
Sv: Tack! Jag är riktigt nöjd med mina nyårslöften så här långt. Det går otroligt bra :-)
KRAM

2013-06-08 @ 20:12:25
URL: http://birgitmaria.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh! Förstår att det måste vara suuuupersvårt att välja. Jag sjöng Utan dina andetag med Kent och It feels like home med Edwina Hayes på min brors bröllop förra sommaren. Älskar dem låtarna! Kramar <3

2013-06-08 @ 21:36:51
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Jag gillar Ted Gärdestad - det är för oss solen går upp ( heter ju nå annat, men kom ej på namnet, men så sjunger han ju =)

2013-06-09 @ 16:03:53
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Vi avsatte en kväll för låtval och satt och lyssnade på spotify, drack vin,pratade och skrattade så vi tjöt medan vi bestämde våra 3 låtar :)
Det var en rolig "uppgift" inför bröllopet !
kram

2013-06-09 @ 21:22:44
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0