Nu var det ett tag sedan. Igen !

 
Kände att en liten uppdatering kanske vore på sin plats här. 
 
Jag har på något sätt tappat intresset för att blogga & de kom i samband med att jag blev så dålig där i December. Men för min egen skulle så är det roligt att uppdatera lite kring den här tiden med :)
 
Det har väl inte hänt så himla mycket det senaste heller. Jag är fortfarande sjukskriven. Är inte lika dålig som jag var i December/November men är fortfarande trött, mår illa flera gånger dagligen & yrsel & svaghet är ett dagligt problem. 
Flisan går på dagis på dagarna mellan 10-15 men vissa dagar får hon stanna hemma med mig då jag helt enkelt inte orkar fixa mig iordning & lämna hemmet. 
Så det är lite kämpigt emellanåt men det känns skönt att det sakta men säkert börjar bli lite bättre. 
Jag var ju på MVC den 27e Januari på inskrivning & där fick vi även tid för ultraljudet som kommer ske den 7 April. ♥
Fick även ett ca datum på Bf & det skulle vara den 3e September. :-)
Magen har börjat växa också, något väldigt! 
Men är fortfarande i en sådan mellanperiod då jag inte vet om det är maten som gör mig så rund eller om det är bebismage ännu ;-) Har en benägenhet att svulla upp efter jag käkat & nu svullnar jag efter minsta sak jag äter så än har jag inte vågat mig på att ta några magbilder ifall dom inte stämmer ;-)
 
& jag skrev ju även om att vi skulle titta på lägenhet i Januari & det gjorde vi, så första Juni flyttar vi härifrån till en 5a inne i Vara. Ska bli riktigt roligt, den är jättefin med två våningar på hela 150 kvadrat!
Men det känns ändå tungt att behöva lämna den här lägenheten vi bor i nu, den är jättefin med egen trädgård & allt men när allt kommer omkring har vi verkligen ingen plats längre nu när vi blir fler i familjen. & jag kände att ska vi flytta, så får det ske snabbt. För jag har ingen lust att flytta varken när jag är höggravid eller när vi den lilla/e har tittat ut för kan bara tänka mig hur krångligt det kan vara att flytta med riktigt små barn. 
 
Så ja, det var väl det som hänt hitills vad jag kan komma på. 
Vi hörs när vi hörs &  ja ska försöka skärpa mig vad gäller skrivandet. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Vad tråkigt raring att illamåendet inte släpper taget. Förstår att du känner dig orkeslös. Men vad roligt att ni fått tag på en sådan stor och härlig lägenhet! Hoppas allt går smidigt med flytten.

kram/
FinaFrun

2014-02-24 @ 18:22:18
URL: http://finafrun.se
Postat av: Hanna C. Blomqvist

Hoppas illamåendet går över. Spännande med flytt. Lycka till.

2014-02-25 @ 09:00:30
URL: http://heycherryberry.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Wow, här händer det massor av grejjor!!! GRATTIS <3 först å främst till det liv som gror i magen, hade jag helt missat ju! Å skoj med nytt boende med, tristare att du inte mår så bra. Lämnar många kramar <3

2014-02-25 @ 21:02:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Clara

Hoppas att du snart mår lite bättre! Så kul med en större lägenhet! Förstår att du vill flytta innan barnet kommer!

2014-02-25 @ 23:53:43
URL: http://clararingqvist.blogg.se
Postat av: Camilla

Härligt ni hittat nytt boende! Vi flyttade när jag var gravid, var ingen höjdare..tur sambon var pigg så han fick göra det mesta av jobbet! Och september är en fin månad att föda på ;)

Om du orkar så är loppis inte helt fel! Skönt få in några slantar för sånt man kanske ändå hade slängt/gett bort :)

Jag blev jättefort stor om magen med lillan, sägs ju att det är vanligt när man väntar andra barnet..för magmusklerna är redan "uttänjda"..(som om jag hade några till att börja med, haha!)

2014-02-26 @ 10:17:22
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Marie

Härligt att ni då fick en större bostad, men låter ju som den ni har är bra idag, men det låter ju underbart med tvåvånings lgh, =D

Skönt att det är lite bättre då, samt så var det för mig med i början med magen och den såg alltid större ut på kvällarna, hehe

kramar

2014-03-03 @ 23:44:40
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

Svar - för står att du/ni längtar att boa in er på nya stället, hoppas du har tid och ork att visa hur ni får det där! KRAMAR i massor <3

2014-03-04 @ 07:59:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, ja sambon fick fixa det mesta med vår flytt. Han packade, bar och städade. Ok, jag gnuggade lite med, men han fick gå efter och göra om då jag inte hade kraft nog att få bort en del fläckar :p

Kakorna var så goda! Ungarna kommer att älska dem på kalaset, så spar receptet! Var inte så meckigt att göra dem heller. Gillar inte när det blir alltför många och konstiga ingredienser och man ska hålla på med femton olika moment. Enkelt ska det vara..och gott :D

2014-03-04 @ 08:14:32
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: michan

Ja det är svårt att blogg när man är dålig, jag var sängliggades länge i höstas och vad ska man egentligen skriva om då?
Å vad jag känner igen det där med magen, när jag blev sjuk svullnade magen upp otroligt och alla på jobbet frågade om jag var gravid och det var inte så kul att ljuga men vi ville inte heller berätta för någon redan i v 4-5.

2014-03-05 @ 18:33:59
URL: http://michaela-michan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0