Gott nytt år på er =)

Då har man plöjt sig igenom ytterligare 365 dagar, eller 12 månader till i livet. Tiden går så fruktansvärt fort att det nästan börjar kännas lite skrämmande, vart tar alla dagar vägen? Tick tack säger klockan och flyttar oss framåt i tiden och det finns inget vi kan göra åt det. Ingenting kan vi få ogjort utan får leva med både saker man ångrar, saknar, önskar att man hade gjort när det är för sent, osv. Livet har ingen återvändo. Och det är det som skrämmer mig, man tycker att tiden går så fort hela tiden, vad tycker man inte då när man sitter som nybliven pensionär om sisådär 40 år? då tycker man nog inte bara att tiden har gått fort, utan att hela livet bara har sprungit iväg på bråkdelen av en sekund. Man borde göra något av det innan det är försent. man säger att man har hela livet på sig, men är det verkligen så mycket tid som man tror att man har på sig? Jag har iallafall kommit underfund med att livet är för kort för att slösas bort, och man borde ta till vara på varje litet ögonblick för det kommer aldrig tillbaka. Faktiskt, aldrig mer.
Ta ingenting för givet , och framför allt, det du alltid har drömt om att göra, gör det.

Jag bara skenar iväg med massa tankar och funderingar märker jag. Men vad har man inte en blogg till om inte få skriva av sig lite då och då? =)
Jag tänkte försöka sammanfatta detta året så gott som möjligt. För när man tänker efter så har det hänt en hel del minnesvärt.
  • Det första att namnas som hände detta året är mitt kära körkort som jag tog den 10e April, och lyckats hålla kvar sedan dess, har inte råkat ut för några poliser, böter eller krockar/olyckor. Det är jag och min Volvo 740. Vi är ett bra team, jag och min traktor. ^^
  • Jag tog även "studenten" i Restaurang och storhushåll (RST) som jag gick tillsammans med Kaj en termin. Avslutningen var den 5e Juni tror jag, och jag fick mina livs första MVGn nånsin. Bland annat i Servering, som jag även trivdes bäst med, men det kanske märks med tanke på min jobbinriktning.
  • I september flyttade vi från våran tvåa på Smedjegatan ut till ett fint litet hus i Önum 5 kilometer utanför Vara. Och där bor vi fortfarande tillsammans med våra 3 katter Emo, Gizmo och Missan. + en bonuskisse utan hem som vi tar hand om och matar. Simpson har vi döpt honom till.
  • En lillebror har jag fått också. Och jag skäms när jag säger att jag inte kommer ihåg vilken månad han är född i. Men jag tror det va Juli, eller Augusti. (haha, det måste jag kolla upp nu bara för det). Han heter rickard och är en riktig bjässe på hela 9 kilo nu!
  • För att inte glömma så blev även jag gravid detta året, i augusti och är för tillfället i veckan 21, alltså halva tiden har gått nu! Värt att nämnas så kände jag hur h*n sparkade för första gången igår, en riktigt härlig känsla måste jag säga.
  • Jag har fyllt 20, systemålder, men har inte satt min fot på systemet nån gång, inte med avsikt att handla åt mig själv iallafall (inte någon annan för den delen heller). Jag har nog bara agerat sällskap där inne när andra ska handla.
  • Fått min första systemkamera!
  • Jobbat har jag också gjort en del. Mitt första jobb 2008 var ett riktigt skitjobb på Jungatorps värdshus i Jung. Där jobbade jag helg i några månader innan sommaren och stekte tonvis med äckelmat till hungriga och sura kunder, och det tog knäcken på mig tillslut. Lagom till sommaren när ja va i full gång med att strida med soc och arbetsförmedlingen så fick jag lyckligtvis jobb på Varaplattan som Grovstädare på kvällstid. (Kaj fick det med), vilket räddade oss ekonomiskt, och i samma veva fick både jag och Kaj sommarvik på Äldreboendet Bonden i Vara, där vi båda jobbade under hela sommaren. Lagom till att mitt sommarvik tog slut så fick jag jobb på restaurang Madonna i Lidköping, vilket räddad oss från soc ännu en gång. Dör jobbade jag Aug-Nov. Sen hade dom inga fler tider till mig, så ja sökte på Bistro I Vara och där jobbar jag nu för tillfället. Städjobbet varade ett halvår och tog slut en vecka innan julafton pga finanskrisen som råder.

Jag tror jag fått med dom viktigaste punkterna. Nu ska jag resa på mig och snygga till mig lite känner jag. Ska vara hos pappa vid halv tre och äta middag. Sen ska ja hem o duscha, för ikväll bär det av till mamma för lite nyårsfirande. Det är knytkalas och vi står för salladen. Sen ska vi gå fram och titta på fyrverkerierna. det blir nog himla mys.
Och åter till min rubrik:
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA, och decka inte förens efter tolvslaget! ;)





Kommentarer
Postat av: Ballerina bella

Åh, jag vill med bo i hus och ha en bebis, fast inte på heltid :P Älskar dig flygis:) pusspuss ballerina

2009-01-01 @ 15:19:56
URL: http://belski.blogg.se/
Postat av: Elinen

Hoppas verkligen att du höll dig ifrån att dricka på nyårsafton i alla fall och inte däckade ens efter tolvslaget! Tänk på Liten! =O

Och jag får hålla med ovanstående talare och förvarna om att jag kanske kommer och lånar bävis lite då och då när den anlänt ;)

2009-01-01 @ 22:28:23
URL: http://elinlindahl.blogg.se/
Postat av: jimmy

tycker du kan göra om min blogg med eftersom jag är Gabys X :D

2009-01-02 @ 13:19:22
URL: http://nuttura.blogg.se/
Postat av: jimmy

tycker du kan göra om min blogg med eftersom jag är Gabys X :D

2009-01-02 @ 13:19:57
URL: http://nuttura.blogg.se/
Postat av: Elinen

Vet faktiskt inte riktigt när vi kommer men det får väl bli någon gång i antingen januari eller februari. Det är så svårt det där med att hitta helger som både jag och David är lediga.. Dessutom hade jag tänkt samköra det med att få rida Mimmi nästa gång och då ska det ju passa med ridskolans planering med. Så vi får se, men jag lovar att säga till i så god tid jag kan! Och nästa gång SKA vi bara ha lite testund ihop =)

2009-01-02 @ 14:08:59
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0