I väntans tider.


"För att visa att man inte blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par gånger liksom för att motionera sig"
Nalle Puh



Va ju på IKEA igår och handlade upp vårat presentkort vi fick i julklapp av Kajs föräldrar. Nog för att jag vet att ikea är billigt, men att vi fick SÅ mycket för ca en tusing visste jag inte.
Vi fick bland annat inhandlat det här: (se bild)

mattan, gardinerna, krokogilen, förvaringsgrodan på väggen, gosisarna i gardinerna, tavlorna, den gröna hyllan. (köpte två hyllor men har inte satt upp den sista.)
Utöver det, så köpte jag ett par till sådana gardiner som syns på bild, en osthyvel, två rivgärn med förvaringsboxar, 5pack köksredskap, tre grytor i olika storlekar, grytunderlägg, sockerkaksform, äppelklyftare, en salladsskål, ett pack långa vita pinnar (dekoration i långa vaser), äggdelare, tre små glaskålar, 2 pack skruvar, 3 kuddar som jag ska sy fodral till, förvarings"boxar" i nät att hänga i taket, 1 kockkniv, påsklämmor, o något mer, kommer inte ihåg riktigt.
Det är ju inte så dåligt tycker jag. Tycker personligen ikea är en ganska rörig affär och lite halvkonstigt upplägg, men somehow så hamnar i avdelningen med kassor och har ändå fått inhandlat en massa med behövligt, onödigt och roligt.
Vi va hemma runt halv 7. Och då började vi o inreda lite i blivande barnrummet. Jag bara älskar gardinerna vi köpte, det finns så många roliga och fina möjligheter med sådana. Av det andra paret jag köpte tänkte jag göra en sänghimmel över spjälsängen lite längre fram.
Nu har jag fixat en byrå för alla småttekläder också. Jag har varit lite bekymrad över det, eftersom jag vill ha en snygg, rymlig byrå med många lådor. Har ju ganska dåligt med cash så. Men det visade sig att det finns en byrå inte längre bort än några hundra meter från huset. Nämligen hos pappa! i mitt gamla rum till och med. Där finns en perfekt byrå som dessutom passar bra ihop med färgen på träet på skötbordet vi ska få. Den byrån har dom pratat om i x antal år att göra sig av med så det blir ju perfa!

Jag kom änna på mig själv igår med att vara lite föör energiskt när det gäller detta, det är ju som sagt ca 4 månader kvar och jag har redan börjat inreda rummet!? Men jag har sån iver i kroppen att jag inte bara kan lägga undan allt i ett hörn så länge. Så mina fingrar kunde inte låta bli o pilla på allt, o vips så satt allt på plats.
I´m hopeless, I know.


Här kommer en maguppdatering. Det är en riktig vilding som döljer sig
där inne kan jag säga^^ <3

Kommentarer
Postat av: natalie

vad kul jätte fint rummet kommer bli:)

du förresten man kan inte se maguppdateringsbilden??:S:S eller jag kan inte se den. kram

2009-01-25 @ 19:11:38
URL: http://doodan.blogg.se/
Postat av: ballerinan<3

SV: Jag drar till gbg imorgon, så tar jag flyget onsdag morgon! aaw ätnligen kort på magen, och gud va massa roliga saker du köpt!! :D favoriten e dock grodan haha:D love you

2009-01-26 @ 15:35:10
URL: http://belski.blogg.se/
Postat av: Elinen

Ooh, tjockis! Om man ska tro det folk brukar säga om att toppiga magar rakt fram har killar i sig och mer runda magar med tjocka på sidorna också har tjejer i sig så tror jag faktiskt att ni får en pojk.. Men det är ju ingen vetenskap.. Det är ultraljud däremot. Har ni lyckats få reda på om det blir en pöjk eller tös än?

2009-01-27 @ 18:37:14
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0