Överraskingspartaj och framtidsplaner

♦Tänkvärt♦

Det var en gång två bröder som hade sina gårdar bredvid varandra.
Under 40 års lantbruk sida vid sida hade dom delat på allt; maskiner, arbetskraft och varor
utan den minsta konflikt dem emellan.

Men sedan hände något. De båda bröderna blev osams.
Det började som ett vanligt missförstånd, men växte sedan undan för undan till ett läge då man började beskylla varandra med hårda ord, följt av veckors tystnad.

En morgon knackade det på Johns dörr. Han gick och öppnade för att finna en snickare med verktygslåda som frågade om det fanns några dagars jobb här.

”Det kanske finns litet småjobb här och var. Behöver du någon hjälp?”

”Ja”, sa den äldre brodern. ”Jag har ett jobb åt dig. Titta över ån mot den där gården.
Där bor min granne, i själva verket är det min yngre bror”.

”I förra veckan låg där en äng mellan oss men så tog han sin grävmaskin till dammen där borta så nu rinner här en å emellan oss. Han har gjort det av ren illvilja mot mig, men nu ska jag ge igen”.

”Ser du den där brädhögen borta vid ladan? Jag vill att du bygger mig ett 2 meter högt staket så jag slipper se hans gård i fortsättningen. Det kanske får honom att lugna ner sig”.

”Jag tror att jag har förstått det hela”, sa snickaren. ”Visa mig var du har dina redskap så ska jag göra ett arbete så att du blir nöjd”.

Den äldre brodern var tvungen att åka till staden för att handla, men först hjälpte han snickaren med hans material och sedan for han iväg”.

Snickaren jobbade hårt hela dagen med att mäta, såga och spika.
Vid solnedgången återvände brodern och snickaren hade precis avslutat sitt jobb.

Med vidöppna ögon och gapande mun stirrade han på snickarens arbete. Där fanns inget staket alls!
Där fanns i stället en bro . . . en bro som sträckte sig över ån från den ena sidan till den andra!
Det var ett mästerverk med vackert broräcke – och grannen, hans yngre broder,
kom mot honom med utsträckta armar.

”Vilken god granne du är efter allt jag sagt och gjort mot dig”

De båda bröderna stod på var sin sida av bron och möttes på mitten för att hålla om varandra.
De vände sig mot snickaren som stod beredd att ge sig av.

”Vänta, stanna några dagar, vi har mer arbete åt dig”, sa den äldre brodern.

”Jag skulle väldigt gärna stanna”, sa snickaren, ”men jag har många fler broar att bygga”.

 



Lördag
Igår hade vi en överaskingsfest för Sandra , hemma hos henne. Vi alla samlades där medans sandra var bortlurad av sin mamma några timmar, och under tiden lagade Sanna, Mikaela och Niklas tacos som vi skulle käka när hon kom hem. Vi alla som kom och ville, bidrog med pengar som present till Sandra, för tacosen, och om det blev några pengar över så skulle hon få välja vad hon ville i baren på kronan. Iallafall, så blev det jättelyckat och bordet var dukat o klart när Sandra om hem, och vi alla som var där hade knött in oss i ett rum och lyssnade på när en minst sagt förvånad Sandra anlände till köket. Vi alla sprang ut och skrek grattis, och jag måste säga att det var riktigt kul för hon hade inte anat någonting, och det var roligt att det blev då lyckat. Vi som var där när hon kom hem var jag, Kaj, Angelica, Sanna, Niklas, MP, mattias, Putte, Linda Robertz, o hennes kille Jonas. (Jag missade väl ingen? :S) Senare sen kom Elin och två av hennes kompisar, och Simon dök upp senare på kvällen. Egentligen skulle vi varit flera men det var några som valde att inte dyka upp. I vilket fall som helst, så var det riktigt roligt, och jag hoppas, och tror att Sandra tyckte det med =) dom flesta drog till kronan senare på kvällen. Ja o Kaj åkte till mamma en sväng sen åkte vi hem.

Söndag
Jag sitter själv hemma i kylan och gör inte någonting just nu. Gizmo klänger runt i knät på mig och verkar inte veta hur eller vart hon ska ligga^^ Dom andra ligger o slöar på varsin kudde i soffan, och Kaj är på jobbet.

snart äre dax att göra om rummet jag sitter i nu, från datarum till bäbisrum. Vi ska få en avlångt bord av tony som vi ska ställa längst ner i tvrummet som vi ska ha våra datorer på i framtiden.
Sen ska vi slänga ut dom nuvarande databorden och inreda med bäbismöbler. =) Jag har en liten vision av hur det ska se ut men det är ju klart vlite svårt o förklara. Men jag har tänkt mig att där Kajs hörndatabord står just nu, där ska skötbordet stå. Och där mitt databord står nu, där ska en byrå stå, med diverse kläder, blöjor m.m.
Rummet är ju inte så stort tyvärr, men soffan får stå kvar, den kommer nog till nytta den med. Sen ska jag givetvis byta till söta gardiner och inreda med en massa söta saker. Har hittat en del på IKEA, som vi ska inhandla någon gång vi är i göteborg. Vi fick ju ett presentkort på 1000:- av Kajs föräldrar, så man får utnyttja det och köpa det nödvändigaste till rummet känner jag. Vi behöver ju inte så mycket mer i huset i övrigt just nu.


jag måste säga att jag tycker den här är jättefin, den finns i både blått och rosa. Men köper vi den så har vi bara 5 kr kvar på resentkortet. Och det svider lite må jag säga.

och föresten, jag har fastnat för det här med tänkvärt, som jag envisas med o lägga upp. Men jag tycker det finns mycket i livet, som faktiskt är värt att tänka på. Så, det är bara o läsa, eller strunta i det =)

Kommentarer
Postat av: Sandra:)

Ni gjorde min 20års dag Till nått jag kommer minnas hela livet



Bara så du vet så har jag oxå skaffat blogg nu,, heter:sandraabelsson.blogg.se



Pöss på dejj gums

2009-01-13 @ 22:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0