helt ärligt

Vad är det för fel på er? Jag har aldrig varit med om liknande!
Nu är det såhär, ALLA har olika åsikter, ALLA kan inte tänka i DINA banor.
Sådana här fasoner får mig att tänka tillbaka på småskolan när man blev och utstött för att man tillexempel hade fel sorts tröja på sig, eller så något som inte passade in eller inte hade på sig moderna kläder!
Visst, jag kan köpa att man inte alltid gillar vad den andre tycker eller tänker, eller hur man agerar i olika situationer, men att folk ska behöva känna sig utsatta för sin åsikt och behöva förlora vänner pågrund av det är inte okej!
Ja ni vet nog mycket väl vad jag syftar på för det finns väl ingen som har missat hysterin som pågår i hela landet just nu, och vart man än vänder sig så är det SD hit och SD dit. Inte ens på facebook kommer man ifrån allt tjöt.
Ska man börja beklaga något, så äre väl i Grästorp där ett äkta rasistiskt parti har fått mandat i kommunfullmäktige, där dom jobbar med riktiga rasisitiska frågor.
En av de främsta punkterna är att bara etniska svenskar och människor med samma genetiska och kulturella arv ska få vara svenska medborgare, och det är långt ifrån vad SD står för.
Faktum är att dom riktiga razisterna i Sverige inte röstar på SD för dom tycker at deras åsikter är för mesiga.
Och det är inget jag sitter och hittar på.
Alla har rätt till sin egna åsikt (och det gäller allt, inte bara demokratiskt) och därmed basta, den som inte accepterar det, är ingen riktig vän.

Och sen tror jag, att många har röstat på SD pågrund av ett stort missnöje. En kategori där är föräldrar!
Jag läste på ett föräldraforum ett inlägg från en upprörd förälder. Och jag förstår henne fullt ut:

"Min make kom hem efter ett föräldramöte i dag på min dotters skola och berättade för mig om vad de hade sagt och vad som var planerat. Då berättar han att skolan har nu bestämt att det INTE ska sjungas Sveriges nationalsång något mer på skolavslutningar och inte heller fira nationaldagen! Detta är pga att vissa föräldrar förra året hade tagit väldigt illa vid sig av det. Föräldrarna tyckte att skolan skulle ta avstånd från rasism och därför tyckte de att det inte var rätt att sjunga nationalsången eller fira nationaldagen när nu inte alla på skolan är Svenskar! och sedan skulle allt fläskkött tas bort ur maten pga att VISSA elever inte kan äta det pga av religion. Förut när jag gick i skolan så fick de som inte kunde äta den mat som stod på matsedeln annan mat - nu ska ALLA anpassa sig för de som inte äter fläsk! Det får inte ens finnas i lokalen. Maken sa att det var väldigt många föräldrar som protesterade högljut om dessa ändringar och frågade tex om det inte ens skulle finnas skinka till frukosten - det skulle det självklart inte! En del föräldrar hade också sagt att de skulle ta med skinka till frukosten åt barn. Men för i helvete vi bor i Sverige! Jag tycker denna jävla rasism hysterin har gått för långt nu. Varför "får" inte vi svenskar vara stolta över att vara svensk och vårt land utan att bli kallade rasister? Ska det snart bli så att inte skolan får läsa om den svenska historian heller för att det kan tolkas som rasism!? Tänk om man hade sagt till en norrman, engelsman eller amerikan att nej du får inte sjunga din nationalsång för det KAN tolkas som rasism! Fan det hade ju tagit hus i helvete."

För det första, vi borde ha all rätt att få sjunga våran egen nationalsång på våra egn skolavslutningar, för det är svensk tradition och det får ALLA finna sig i, vare sig man är svensk eller inte.
Och, ska man bli kallad rasist och man vill fira nationaldagen nu förtiden?
OCh sen, när jag gick i skolan var jag vegetarian. Då fick jag snällt gå in till köket och få vegetarisk mat. Inte fasen ändrade dom hela menyn för min och alla andra vegetarianers skull!?

Nu finns det säkert en hel hög aver som läser detta som tror att jag är rasist eller liknande, men där tar ni FEL!
Jag blir bara så trött på denna förbannde hysterin, så misstolka mig inte.

Jag tycker att det borde finnas något form av måtta på saker och ting!





Kommentarer
Postat av: AnKi

Eftersom jag är alldeles för trött för att formulera mig idag länkar jag till en bekants blogg där han skrivit ett inlägg som är ungefär vad jag anser om SDs intåg i riksdagen.



http://ratedr.webblogg.se/2010/september/ar-vi-olika.html

2010-09-25 @ 10:34:56
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: Lina

Varför skulle du få folk emot dig? Det är väll vettigt sagt och vad många nog tycker. Dock inte alla.

2010-09-25 @ 17:16:07
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Jäkligt överdrivet och onödigt i mitt tycke.

2010-09-25 @ 19:07:33
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: gabriella

da e val jag oxa rasist trots att jag e halv portugis och bor i england eftersom att jag fullstanding haller med! Visserligen finns det mycket inom sd jag inte haller med, MEN vill andra rosta pa dom sa har val dom all ratt att gora detta.

Jag menar helt seriost, jag sitter pa andra sidan havet och till och med jag hor om all uppstandelse dar borta. FOLK BORDE SKAMMAS. Vad hande med yttrande friheten? vad hande med att i sverige far alla tycka och tanka som dom vill? galler det bara nar det passar?! JAvla idioter.. Det ar skont att lsa att nagon hemma i sverige fortfarande har vetti huvudet! Bra jobbat jennie! love u

2010-09-27 @ 09:39:03
URL: http://bellavie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0