Fulla fjortisar på stan




Flisan har idag varit på sitt andra gymnastikpass och hon tycker det är jätteskoj ! Och som synes på bilderna hittade jag även en gympadräkt som legat i en byrå och väntat på att få användas. :-)


Men innan dess var vi i Lidköping och storhandlade och lämnade in min förlovningsring. Den har "släppt" vid kanten vid guldranden och blivit som en buckla i. Det va inte säkert det skulle gå och fica för på garantin gäller bara fabriksfel, så vi får se om företaget anser at det är ett fabriksfel eller ej.. hur som helst så tycker jag inte att två månaders användning ska resultera i att ringen börjar trasa sönder !?


En annan sak jag noterade när jag stod i kön på guldfynd var två tjejer i 13-14 års ålder som kom in i butiken, men var sin megastor handbag hängandes på armen, höga frisyrer och massa smink. Jag reagerade på att bägge två vinglade och staplade fruktansvärt när dom gick och jag trodde först allvarligt att dom va stupfulla bägge två!
Men sen såg jag.. Dom hade megahöga kilklackar. Jahapp tänkte jag. Såklart man vill vara moderiktig och snygg men herrejösses va roligt det ser ut när så små tjejer kommer och går i klackar dom inte förmår att gå i ordentligt och tror att dom är sååå snygga ;P
Och det slog mig också, att man kan väl inte göra annat än att känna igen sig. Vem har inte varit 14 och försökt leva upp till modets alla regler !?

Kommentarer
Postat av: Lina

Gud så söt hon är :) och vilken fin gympadräkt.

2012-02-27 @ 22:19:53
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha håller med dig, det ser bra roligt ut då de verkligen försöker, eller att de ex sitter och fikar och ser vuxna ut osv. Men sedan så kommer man ihåg själv hur snabbt försökte bli vuxna =D



Ja, håller med, den tiden lägger jag hellre på annat än att kika på det där tramset



kramar

2012-02-27 @ 22:30:37
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mickan, Gravid v. 36

Sötnosen! :D

Hoppas du får ringen fixad!

Hehe, kan tänka mig att det såg roligt ut när de försökte gå i de höga klackarna.



Ja, Danny är superduktig tycker jag. :) Första gången jag lyssnade på låten tyckte jag om den men jag tyckte inte den var så jättespeciell. Men nu älskar jag den!

2012-02-28 @ 00:18:46
URL: http://angel-like.com
Postat av: Fröken M - Vinn 500:- att shoppa för hos IoB-Butiken !

Godmorgon !

Det låter ju jätte konstigt att ringen inte ens ska hålla ett par månader - en livstid vore väl en bra garanti på sånt ! Kram

2012-02-28 @ 08:16:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: we will never walk alone

Nej nej, inte har jag varit en full fjortis...haha preskiberat för länge sen :D

Kram

2012-02-28 @ 11:06:11
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Riktigt söta bilder på din fina tös :) kram

2012-02-29 @ 12:51:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

De ringarna ni har är VÄLDIGT ömtåliga. Guldet är bara ett överdrag och under är det silver. Om man har ringarna på sig när man städar, lagar mat, bakar, tvättar händerna osv så kommer dom inte att hålla.. Tyvärr så är det lite så att man får vad man betalar för. Vill man ha blandat i färgen så ska man köra på vitt och rött guld i samma ring! Men eftersom att vitguldet bara är en legering så måste det omrhodineras efter några år beroende på hur man använder ringarna. Det positiva är att dom inte är förstörda som silverringarna med guldöverrdrag är :) Vill man ha något som håller så ska man köpa en KRAFTIG och slät ring (mönstrade ringar slits ned, tunna ringar blir fortare deformerade) i guld eller i silver. Jag rekkomenderar verkligen att köpa nya ringar innan eller när ni gifter er om ni vill ha ringar som håller! Och att ta av dom, ingen ring är gjord för att hålla en livstid ;) därför använde man atrapper alla dagar utom söndagar förr i tiden!

2012-02-29 @ 21:23:08
Postat av: KiwiBerries

vilka underbara bilder på din söta!!

2012-03-03 @ 06:53:11
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: freja

haha charmiga bilder!

2012-03-05 @ 16:02:46
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Mary Jane

Gooosh, vad hon är söt lilla Flis!

Visst blir hon 3 snart va? Vill oxå sätta Matil på gymnastik, men jag tror att vi tar det till hösten, då är hon 2,5 iaf..



Tråkigt med ringarna, hoppas garantin gäller! OCH, jag känner igen mig i "fjortis i högklackat=full fjortis" ;p



Kramar



(Btw, sorry for my absence!)

2012-03-07 @ 19:54:15
URL: http://mscortez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0