Tips på julgodis & julradio!

 
Äntligen fick jag gjort mina äppelchips som jag tänkt göra i evigheter känns de som !
And I´m in love såattsäga! Det är ju jättegott, varför gör man inte detta enkla godis oftare?
 
Finns ju massor av olika recept & tillvägsgångssätt men jag valde detta:
 
Du behöver:
äpplen
malen kanel
malen ingefära
 
Skiva äpplena tunt och rada upp på två plåtar. 
Blanda önskad mängd ingefära & kanel i en skål & fördela genom att ströa med fingrarna över. 
In med bägge plåtarna i ugnen på 100c i 4 timmar.
Varva plåtarna efter halva tiden.
 
Nästa gång ska jag testa att ha dem inne i bara 3,5 timme. En liten uns av bränt känns men det är så lite att det inte tar över den goda smaken. 
 
 
Och sen vill jag tipsa om ett MÅSTE i vårt hem varje December! Nämligen Julradion! ←Klick!
Att låta den gå i bakgrunden under julstöket och under självaste julafton är ett måste för julstämningen

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tips! Måste också prova dessa äpplen, och så fint det var att lägga dem i en burk också! Mums!!

Ska genast sätta på julradion :-D Älskar julmusik! Ha en fortsatt fin första advent vännen <3 KRAMAR!!

2013-12-01 @ 15:23:30
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: maria eek

ÅÅ, julradio låter som något för mej :)

2013-12-01 @ 23:59:40
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Camilla

Julradio! Tack för tips, har dragit igång den och den får gå hela dagen :D Och perfekt julgodis, nyttigt och bra, tumme upp för det!

2013-12-02 @ 08:26:29
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0