Äppelpannkaka med kanel & mandel

 
Då va de återigen Fredag, och vilken härlig sådan vi haft! Här lyser kvällsolen och Flisan är ute på baksidan och sparkcyklar med sin kompis. Vi har lekt på lekparken, träffat Sandra, jag har varit på VC och fick prata med en fantastisk läkare. Varken hon eller psykologen såg någon anledning till att jag skulle behöva psykologkontakt vilket jag tackar gudarna för. Jag har fått några veckor förlängt då jag har problem med foglossning & det kändes som en lättnad! 
 
Ikväll ska vi iväg & grilla hos ett par vänner & medan vi väntar in Kaj som ska sluta jobba slängde jag ihop den här superenkla äpplepannkakan ni ser ovan. Det var första gången jag gjorde den & jag har inte provsmakat den än men visst ser den fantaasriskt god ut!?
 
Här kommer det busenkla receptet:
 
Äppelpannkaka med kanel & mandel
 
Detta behöver du till en pannkaka för 2-4 personer
 
Pannkakssmet
6 ägg
1 banan
En stor klick med kokosolja
Kanel (efter tycke och smak)
En nypa havssalt
 
På Pannkakan
1 äpple
Kanel
En stor klick med kokosolja
Hyvlad mandel
 
Så här gör du
Sätt ugnen på 200 grader
Knäck äggen i en bunke
Dela och lägg i bananen 
Tillsätt önskad mängd kanel (jag tog ca 2 tsk) 
Klicka ner kokosoljan
Kör med stavmixer tills det blandat sig väl
Häll i en ugnssäker form
Skala och klyfta äpplet
Fördela äppleklyftorna över pannkakan
Strö över lite kanel, kokossocker och hyvlad mandel
Grädda i ugnen i 20-30 minuter (beroende på vilken form du har)
 
recept taget från http://undervarttak.blogspot.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0