Det bästa i mitt liv har varit gratis

♦Tänkvärt♦


Jag hörde en låt på radion igår. Vi satt i bilen jag och Kaj när jag reagerade på den otroligt lustiga texten låten innehöll.
"i en blå kontainer fann jag dig"
jag började skratta och undrade va de var för konstig text, "typiskt svenska texter,"
Jag lyssnade inte så noga mer tills jag hörde honom sjunga: Det bästa i mitt liv har varit gratis.
Och ja, det fick mig att tänka efter, för hur bra stämmer inte det uttrycket egentligen? Man tänker allt för sällan på det men det bästa man får i livet är ju faktiskt gratis. Jag menar, kärlek, vänskap, Allt det där kostar ingenting och är värt mer än allt man kan få för pengar i hela världen! Visst fan kanske man älskar dom där skitsnygga skorna man köpte men det är fortfarande inte det bästa som hänt dig i livet!
Tänk på det, Det av mest värde i livet har inte kostat dig ett dugg.
(För inte sjutton köpte jag Kaj för pengar, jag köpte aldrig hans kärlek)
Jag var iaf tvungen att kolla upp texten på nätet, och det är Jacob Hellman som sjunger den, och texten har ett bra syfte, trots allt ^^




Det går bättre o bättre för mig på Bistro. Och det känns otroligt skönt. Rutinerna börjar sätta sig och jag känner mig inte lika bortkommen längre. och det är ju alltid en fördel, det är mycket roligare o gå upp på morgonen o känna att man ska göra något roligt utan att behöva ha den där nervösa känslan i kroppen. Fick också veta att det blir en ledig kväll för mig på fredag. enligt mitt schema skulle jag ha jobbat men dom hade gjort någe fel så de visa sig att det är en annan tjej som jobbar. Det är väl både bra o dåligt, dels behövs pengarna, dels äre skönt o ta det lugnt en fredagkväll.

På bäbisfronten står det faktiskt också ganska still. I Måndags stegade vi rätt in i vecka 22, och h*n har varit ganska så lugn. Alldeles för lugn måste jag säga. Men våran barnmorska säger att det nu dom sover som mest. Så h*n är väl bara lat, och orkar inte utöva kickboxning längre^^ Kan ju också nämna att vi lär nog inte få veta i förtid vilket kön det är, eftersom vi måste åka till göteborg för o ta reda på det, och det kostar hela 500:- Och det är dyyyyrt som skam. Samtidigt känner jag att det är värt det, men.. ja. fan. Får se hur det blir.

Nu blire nog att man bänkar sig framför tv:n men en skål vaniljglass med chokladkross! Mums!
Eller
Så kanske jag slår på stort o går ut o går för en gångs skull? det var ju trots allt mitt nyårslöfte.
Eller ja, det kanske blir båda delarna.




Ha det å bra så länge, puss från mig och bäbis!


(föresten, eftersom det inte funkade o kommentera mitt tidigare inlägg, kan någon vara snäll o kolla om det går på detta, och meddela mig om det inte går. Thanks!)



Kommentarer
Postat av: Din boll =) <3

Det gick :) Weeii! :D Pyss älskar er!! <3

2009-01-07 @ 18:34:51
Postat av: ballerina

det är verkligen sant! älskar dig!!

2009-01-08 @ 00:54:17
URL: http://belski.blogg.se/
Postat av: AnKi

Hej hej!



Hörde av Elin att du hade en lite på väg, grattis! =)

2009-01-10 @ 11:04:05
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0