Tisdagen den trettonde Januari tvåtusenio

Idag har varit en riktigt stressig dag må jag säga. Eller, iallafall på jobbet. 16 pers ringde o reserverade bord till klockan 12 på middagen. Mitt i rursen då alla andra hungriga gäster brukar komma,  och det som brukar vara stressigt bara när dom kommer! Japp, självklart skulle varenda stammis och lite ill plus dom här 16 gästerna komma precis samtidigt så det vart mycke spring och stress som bara den, mat som ska ut, dricka ska serveras, bord ska dukas av, gäster ska tas emot, fylla på sallad, torka bord, och ja, ojoj säger jag bara! Fullsatt restaurang o lite till. Jag är ju en människa som inte tål stress nå vidare jättebra, jag snurrar och virrar och och mår allmänt dåligt av det, men när det gäller sån här stress så tål jag nästan vad som helst. Jag tycker nästan det är roligt när det är fart på serveringen. Bara det bevisar att jag har hittat ett jobb som passar mig alldeles utmärkt! Och det mina vänner, är inte lätt att få mig att trivas med mitt arbete. Jag är oerhört kinkig när der kommer till den punkten. Jag har tex kommit på att jag hör absolut inte hemma i ett storkök. Jag vantrivs något ftuktansvärt. Inte heller i nån form av fabrik. Samma moment om och oom igen, 7-4 varje dag. Usch nej. Dagis och skolor är inte min grej heller. Jaghar inte dom egenskaperna hos mig för att kunna vara lärare eller fröken. Utan jag trivs verkligen med att servera. Det är min grej till 100%.
Iallafall, så var jag och Sulena som två döda fiskar efteråt, allt gick i slow motion och man kände inte för o göra en hastig rörelse till i hela livet :P

Efter jobbet hämtade jag småsyskonen på skolan och levererade dom till Adress Karlsro. Sen åkte jag hem till Kaj, som som vanligt satt vid datorn, men guess what, han hade städat köket så fint =) (kanske för att jag skrev en lapp på morgonen och skällde lite på honom för röran han hade ställt till med^^)
Sen på kvällen gjorde vi världens goaste köttfärspaj! eller, Kaj gjorde pajen o jag stod för salladen. Men ojoj så gott det blev! Jag blev tom så thrilled att jag var tvungen att fota lite också :P


Here is the masterpiece! Med en glad gubbe o allt =)


Visst ser det gott ut? =)


Anyway, nu äre nog dags att nana kudde tror jag. Det är alltid lika härligt att lägga sig i nybäddad säng, med rena fräscha lakan. Lika härligt everytime. Godnatt!


And Remember:
Smile though your heart is aching;
Smile even though it's breaking.
When there are clouds in the sky, you'll get by.
If you smile through your fear and sorrow,
Smile and maybe tomorrow,
You'll see the sun come shining through for you.

Light up your face with gladness,
Hide every trace of sadness.
Although a tear may be ever so near,
That's the time you must keep on trying,
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhile,
If you just smile.




Kommentarer
Postat av: Maja

nu blev jag jätte hungrig. ser massa mumsigt ut!

2009-01-14 @ 16:45:27
URL: http://scabbersroom.blogspot.com/
Postat av: Jennie

jah! =D den va massa god med ^^

2009-01-14 @ 16:55:41
Postat av: Sandra

det ser verkligen mumma ut,, det gjorde ni bra!!! hehe pösss

2009-01-14 @ 23:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0