lyckat värre

Ja, jag är ju sådan att jag sällan vill gå på allt nytt som kommer, när bilddagboken kom så tyckte jag att det verkade väldigt tråkigt. Men sen när man förstod att det var ganska många man kände som hade ett bdbkonto så tänkte man att vafan, jag får väl fixa det med, och lite halvhjärtat började man lägga upp bilder. Sen blev det mer och mer, och tillslut var man beroende av skiten.
Sen började man fundera på det där med bloggande. Min tanke från början var att jag kunde ju blogga via bdb, det är ju typ samma sak så det gjorde jag ett tag. Jag kände att jag skulle gå emot strömmen och inte skaffa mig en blogg.
Men se, vad sitter jag och skriver på nu om inte en förbannad blogg? :P Och det är ju faktiskt riktigt kul, och jag som älskar att designa, satt ju i timtal, uppe i hela nätter och pillade på den stackars designen, och lärde mig mer och mer hur det funkade.
Ja, och nu, något som jag verkligen bestämt mig för att absolut inte skaffa är just facebook. Jag tyckte det verkade så enormt megajätteskit tråkigt, och jag kunde bara inte förstå hur det kunde ha blivit så världsstort, hel världen i alla åldrar är medlemmar där, stora som små, kändis eller ej. Jag kunde verkligen inte förstå tjusningen med det.
Jag stretade emot väldigt länge innan jag mot alla odds blev medlem där med. Och det är helt och hållet Simons fel faktiskt, för han satt här en gång och påpakade att facebook är beroendeframkallande.
Var ju bara tvungen att kolla om det nu var så speciellt som alla tydligen tycker.
Först, fattade jag ingenting. Jag tyckte allt var såå komplicerat, och det tog tid innan jag fattade hur det funkade.
Och nu? Ja nu sitter jag här och slits till datorn hela tiden och kollar min facebook. Det ligger väl lite sanning i det I guess, att det är lite beroendeframkallande.
Och det är så himla kul, för man börjar prata med folk man inte pratat med på många många år, och man hittar gamla kompisar, klasskompisar, kompisars föräldrar och syskon m.m.
Och jag måste säga att det är verkligen jättekul.
Tummen upp för det.

Ja, så gick det för mig som skulle vara så upprorisk och göra tvärt emot. Nu äre bara bdb, bloggen och facebook som är intressant på nätet.
Lunarstorm var man beroende av när man var liten och omogen. :P Kommer ihåg när man gick på mellanstadiet när dom hade spärrat lunar på skolan. Skulle tro att det är bdb som skolorna tvingas spärra nu för tiden.

Jaja, ska inte tråka med en massa tjafs om detta. Jag kan ju alltid tråka ut er ännu mer och berätta att jag har städat altanen idag. och tro mig, det var behövligt! Och sen kom Emo in å stolt och la en mus i tvrummet på mattan!
Usch och fy. Tycker dom är välsigt söta men inte när dom ligger på min matta.

Nu blire till att ta tag i flisans rum och städa där med innan hon vaknar.

Byebye för now




Kommentarer
Postat av: 3rnst

Haha jag håller med du. Så tänkte jag med :P

Fin bild du har tagit, den var awesome :P

2009-07-11 @ 11:20:31
URL: http://trarnst.blogg.se/
Postat av: linda

Tycker om att du fångar de mest alldagliga sakerna som en öppnad öl/läskburk och gör något riktigt snyggt och häftigt utav de i dina bilder =)

2009-07-11 @ 12:05:03
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Andrine

håller med.... de är beroende framkallande... :S men de är bara o se glad ut än¨då.. hehe

2009-07-11 @ 20:40:22
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Andrine

jaaa verkligen... Finns inget värre än någon som stressar... jag ska skaffa mig en egen dator tills jag börjar skolan... måste ju ha en då... eftersom Jani kanske ska byta jobb så kommer han ju ta med denna datan... och jag måste ju ha saker till mitt skolarbete.... :) ses sen då.... :)

2009-07-12 @ 11:52:29
URL: http://andrineljungsberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej du... Tänkte kolla om du skulle vilja agera fotograf någon dag på mig och Albin... eller bara Albin.... :) om du har tid och lust vill säga.... :) KOmmer ju hem från Stockholm på Måndag.. så nogån dag efter de.... BTW vad kostade din system kamera när du köpte den?=?? vill me haaaaa..... :D

2009-07-16 @ 22:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0