förkyld och förjävlig

Finns det någon jobbigare än o vara förkyld? Jaa, kanske. Magsjuka är väl inte bättre, men när man väl är förkyld så äre riktigt hemskt.
För det första så kan man inte sova om nätterna, det är helt o möjligt o somna för man kan inte andas genom näsan, man snuvar o snyter men det hjälper fan inte ett dugg. Sen rethosta på det, känns som man ska hosta ut hela hjärnan + hela magen. I hate it, I hate it!
Men det mest jobbiga är att man känner ju absolut ingen smak på något som man äter. =( Hur roligt är det när bordet är uppdukat med en maassa gott, och allt man kan göra är o gissa sig till hur det smakar. Jag hoppas det här går över snart. För det är förjävligt! >.<
Också jobbar jag på det. Kanske inte så bra, men jag behöver varenda öre jag kan få.
Är för övrigt inne på min sista arbetsvecka nu inför att lillskrutten ska komma ut. Det börjar bli lite halvt jobbigt o jobba nu. Spec luncherna o helgerna. Har däremot sagt att jag kan hoppa in några vardagskvällar i april. Det hade jag vart kul med liite pengar på kontot iaf.

Helgen har hur som helst varit bra. Lekte med min Elin på Fredagseftermiddagen. Och självklart blev vi sittandes med våra tepåsealbum^^
Förklaring: När vi va sisådär 15 (?) fick vi för oss att börja samla på något som ingen annan samlar på.
Tepåsar fick det bli (kuverten runt med motiven, givetvis).
Det började som en kul grej, och nu en himlans massa år senare, sitter vi båda med varsitt album fullproppade med tepåsar från hela världen i alla former och material. Island, danmark, korea, kina, spanien, tyskland, england, finland,
ja, you name it. Vi har samlat på oss runt 600 olika var nu.
Och varför sluta när man kan nå 1000? ^^
Vi skrattade åt oss själva, folk hade verkligen rynkat på pannan om dom såg oss.
Men vem har sagt att man måste vara som alla andra? =)

På lördagen åkte jag, kaj, farmor o bengt till lager157 o shoppade lite. Jag fick bland annat 3 par skor av farmor. Jättesöta.
Sen fick bengt för sig att nu åker vi till Ullared! Så ja, det blev en tripp dit med, det tråkiga var att dom hade stängt en timme innan vi kom. Surt som fan men inget att göra något åt, så vi drog vägen över göteborg o sen hem.


Nä, nu ska jag göra mamma sällskap. Ha det bra alla =)

Kommentarer
Postat av: Elinen

15?! Jag tror vi var yngre. 11 eller 12 eller något sådant. Vi var ju jättesmå när vi fortfarande samlade på lådorna till teet också. Och när jag var i Danmark och köpte åtta lådor te eller så så tror jag att jag var 13.. Och då hade vi samlat ett tag. Hmm. Hade varit roligt att veta lite mer exakt och snart kunna fira 10 år som tesamlare =)



Roligt med shopping! Jag har inte köpt ett plagg på evigheters evigheter och allt känns som att jag använt det tio gånger vid festliga tillfällen och aldrig varierar mig. Tråkigt! men samtidigt så är jag inte en så flitig festare längre att jag behöver klä upp varje helg och det är riktigt bekvämt ^^



Den där testunden får vi göra om så snart som möjligt. Ska ju jobba på den nya sorteringen i pärmen också. Har ju bara inte tid när jag är hemma! =P

2009-03-24 @ 15:27:56
URL: http://elinlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0