Fyndar-Jennie är i farten

Återigen har jag fyndat, men den här gången till lilla Flis! det finns en barnbutik utanför Vedum som heter Mallgrodan, där man kan lämna in barnkläder och barnprylar, som dom sedan säljer vidare till ett billigare pris.
Dom hade hursomhelst barnmarknad i Herrljunga i Lördags så jag och Kaj tog en tripp dit och kikade lite.
Detta köpte jag:


en höst/vinterjacka


2 par jeans


Halsduk och vantar


Overall och mössa


En mössa till! (på en liten snorig Flis ser jag nu:P)


och ett par vinterstövlar. Dessa köpte jag på Hectors i Vedum för 249:-

Övriga kläder förutom skorna gick på 200:- exakt.
Jag älskar att reafynda! och sålänge det är fräscht, snyggt och inte slitet så struntar ja fullständigt i om det är begnat eller inte. Varför köpa EN overall för flera hundra när du kan få ett helt vinterkit för 200:- :)

Va på Mallgrodan igår och lämnade in 3 påsar fulla med kläder, och en påse med prylar. Det går till som så att dom har mina grejer där i 12 veckor, och jag får 40% på det som dom sålt som är mitt. efter 12 veckor får jag välja om jag vill ta med det osålda hem igen, eller skänka det till dom.



om cirka en timme far jag och Sandra till skolan. Och den här gången på "riktigt". Idag börjar allvaret. Första lektionerna och så. Ska bli riktigt spännande. den här terminen kommer vi läsa Vård och omsorg, medicinsk grundkurs och Etik. Tycker det verkar hur kul som helst! Det bästa med hela utbildingen är att schemat inte är så packat och att den bara är på 1,5 år. Jättelagom!

Kommentarer
Postat av: Lina

Söt flisan är :) jag är petig med att jag vill veta om overallen är vattentät osv iom att det är mer blött än kallt på vintrarna här. Är supernöjd med vildas overall för 460 kr :) vilken storlek har flisan på vinterskor?

2010-08-30 @ 09:20:38
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Vinterskor ska vara 1 ½-2 cm för stora så pyttelite för stora lät ju sådär.

2010-08-30 @ 13:05:31
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: monika

kjempebra blogg :-)

koslig med kommentar tilbake !

2010-08-31 @ 15:33:12
URL: http://monikaolsen.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0