Dag 6. Min bästa vän

Den här är inte så svår. Jag har tre stycken som är mina solklara bästa vänner. två av dom har jag känt lite längre och den tredje har jag bara känt i ett år men får redan dela plats med dom andra två.

Angelica:
Hon har varit min bästa vän sedan vi va små bebbar och har gjort allt och ingenting ihop. Vi bode ihop i några år när min mamma och hennes pappa va tillsammans och vi kallar oss själva för systrar. Vi har nog gått igenom allt ihop, tonårsbekymmer, kärlekstrassel m.m. Förut kunde vi tillbringa hela sommrar ihop och en sak är ganska säker, när vi är tillsammans så är det bara fantasin som sätter gränser, för jösses va mycke konstigheter, upptåg och uppfinningar och idéer vi har haft. Har så många minnen med henne så jag skulle kunna skriva 10 tjocka böcker om just våran uppväxt tillsammans. Och visst har vi haft våra duster men i äkta vänskap hittar man alltid tillbaka till varandra och det är precis så det ska vara!

gjorde ett litet kollage från den gamla goa tiden då man hade mobilen som enda kamera.


Elin:
Här har vi en dam som jag beundrar (och avundar^^) väldigt mycket! Hon är en så utomordentligt duktig människa och kan så väldigt mycket. Jaghat alltid frågat Elin om jag undrat över något, vadsomhelst, politik, språk, ja allt, sedan lärde känna varandra och då va inte mer än 12-13?
Hon har lärt mig jättemycket och vi har våra speciella ting för oss än idag. Vi samlar tillexempel på tepåsar, (fodralen runt om själva påsen) och jag har väl närmare 500 olika, och hon ännu fler. detta började vi med för säkert tio år sedan om inte mer.
Vi brukade alltid gå till varandra på kvällarna, hon bode i Vara och jag 5 km utanför. I alla väder gick vi och möttes, ibland hängde hon med hem och sov över, och ibland satte vi oss på en Mcklubb där det fanns soffor där vi kunde sitta och tjöta i timmar. Ja för det är hon bra på! PRATA! Alla som känner Elin vet att hon ör en tjötmumrik. En gång för länge sedan så ringde hon hem till oss, vi va inte hemma och telefonsvaraen hoppade igång. Det tog henne tre inspelningar för att få sagt det hon ville. :P En massa dumheter har vi också gjort. sovit på höskullar, tältat i trädgården, sovit under bar himmel och massa annat.
Nu har hon flyttat till Karlstad, gift sig, skaffat mysigt hus och läser till Svenska lärare. Ett perfekt yrke för en pratglad människa! :) Så tyvärr ses vi nästan aldrig mer. Och det är jättetråkigt.. Drömde för någon natt sen att jag bröt ihop i tårar för att jag saknade henne så :( Elin, eller Elinen som min pappa döpt henne till, jag saknar dig!


också från den gamla goa tiden, fast här hade Elin precis fått en digitalkamera i julklapp! Detta är minst 5 år sedan så det va världens grej! Ojoj v roligt vi hade med denne kamera :)


och sist men inte minst,
Sandra:
Sandra har jag känt i ett antal år, på håll om man säger så. Men för nästan exakt ett år sedan så började vi umgås på riktigt och då när vi fortfarande bodde i huset inleddes väl egentligen våran vänskap med att vi började rensa i trädgården! Och vi hade skitkul! Sedan dess har vi umgåtts nästan varje dag och nu av en tillfällighet bor vi till och med på samma gata, och går samma utbildning tillsammans.
Sandra är för mig världens bästa, roligaste, och underbaraste människa som finns. Jag är JÄTTE glad att vi lärde känna varandr alite bättre för du har verkligen gjort avtryck i mitt lilla hjärta! :)






Kommentarer
Postat av: <3

jag då? :(

2010-12-12 @ 22:08:08
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: sandra

meen hjärtat.. nu blev ja änna rörd :) älskar dejj till tusen o ja håller med dig om att du oxå redan gjort avtryck i mitt liv... Vi har som sagt inte vart de bästa vänner länge.. men mång MÅNG år till kommer det vara så :)

2010-12-12 @ 22:14:26
Postat av: Elinen

Jennie, jag saknar dig med!

Men jag tror faktiskt att du har lite väl höga tankar om mig... Tror du att jag är så väldigt duktig så var det verkligen alldeles för länge sedan vi sågs. Mitt mysiga hus är ganska stökigt och min skolgång har ju varit en minst sagt krokig stig^^ Vi träffas helt enkelt alldeles alldeles för lite. När tror du att vi ska lyckas reda upp det när vi redan för länge sedan konstaterade att vi behövde ändra på det?!

2010-12-13 @ 00:25:17
URL: http://elinlindahl.blogg.se/
Postat av: Jessica

Svar: Tack så mycket.. ^^

2010-12-13 @ 12:54:46
URL: http://jesshicka.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vilka fina vänner du har runt om kring dig! :-) Din första vän Angelicas o din relation påminner om min och min bästa kompis, vi har också känt varandra i nästan hela livet o gått igenom allt tillsammans.

2010-12-13 @ 20:26:49
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Eivor

Elinen gick i trean o du i tvåan när ni lekte första gången. Hyfsat länge sedan nu.....

2010-12-13 @ 21:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0